Træbeskyttelse som sokkelmaling?!?

Jeg kan ikke finde hvid sokkelmaling nogen steder til en rimelig pris. Det er altid sort eller gråt. 
En af mine venner, som oprindelig er maleruddannet, siger, at man bare kan bruge hvid træbeskyttelse som sokkelmaling, fordi det er noget nær det samme. Det lyder mærkeligt for mig, kan det virkelig være rigtigt? Soklen på mit hus er af marksten, og det er så pudset inde imellem stenene, som er hvidmalet. Og trænger til at blive malet igen. 
Kan jeg bruge træbeskyttelse? Eller er der nogen, som ved, hvor man får hvid sokkelmaling? 
På forhånd tak. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ifølge Morsø Maling, så kan du godt det:

http://www.morsmaling.dk/group.asp?group=1

Læs teksten midt på siden

Mvh Jan
Orv ja - og sålbænke, skriver de. Bør man så bruge den vandbaserede, mon? Eller er det bedre med olie? Sokkelasfalt og den slags er jo ikke ligefrem vandbaseret.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mange tak, Elmand, jeg havde faktisk prøvet at søge på sokkelmaling og træbeskyttelse, men jeg kunne ikke umiddelbart finde noget, måske er det bare mig, som ikke søgte smart nok.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Den var heller ikke nem, men jeg kunne huske at det var ham der kom med rådet for nylig, så jeg søgte på navnet og kiggede de sidste tråde igennem han var med i. Oprindelig handlede den tråd om maling af plastik elmålerkasse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ah, fedt, han svarer også på, at det skal være vandbaseret akryl - så det er bare super :-D.
Mange tak for hjælpen. Dette forum er altså guld.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har malet en campingvogn med oliebaseret træbeskyttelse for en 3-4 år siden. Det holder fantastisk godt.
Jeg har svinet en del betontagsten, ligeledes med træbeskyttelse. Det holder også fantastisk godt, desværre.
Prøv at tænke over, hvor vanskeligt det er at fjerne træbeskyttelse, når man spilder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det har du ret i, ktm.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også