Skæv dør eller karm

Hey,

 

Jeg har et problem med en gammel indvendig fyldningsdør. Jeg kan dårligt lukke den. Døren rammer bundkarmen lang tid før den rammer top karmen.

 

I hængsel siden sidder den tæt og fin og ens hele vejen.

 

Jeg kan ikke gennem skue hvordan karmen kun har sat sig i den side døren lukker, og jeg kan ikke gennemskue hvad jeg skal gøre for at rette det hele op.

 

Jeg tænker det ikke nytter at begynde at brække i hængslerne, da den jo sidder fint id en side.

 

Nogle god forslag?

 

Der er et billede af top og bund i lukke siden når døren er ”lukket”

 

/Kenneth

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal vel blot have fat i en hængselretter og rette toppen ind så begge ender af døren møder karmen samtidig?

For mig ser det ud til at din dør har slået sig. (gætter lidt) lidt svært helt at forstå dit problem.

Havde jeg stået ved døren havde det været meget lettere at råde dig til hvad du skal gøre.

(men det er jo vilkårene her)

Om det er sådan. kan du pille dør girekten af i den sider dørbladet ikke lukker an mod karmen.

Ta' et nedstryger sav blad og skær de/t søm eller skruer over, derpå kan du skubbe karmen ind, mod dørbladet til det passer igen, og efterfølgende gøres karmen fast i væggen igen, med kiler for oven sådan at karmen sidder som den skal, og sætte karmen fast i vægen igen med skruer.

Noget andet er om din dør er blevet vind skæv, er der tale om det er det straks lidt sværre at rette så det fungere rigtigt igen.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Har du en lang ret skinne evt. en lodstok på ca. 2 m. længd?

Hold den på døren for at udelukke at dør-bladet skulle være vind skæv.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det er helt sikkert at enten er din dør vindskæv eller at de to karme står skævt i forhold til hinanden.
Men det er ligegyldigt, blot følg maskinsnedkerens råd om at løsne karmen og rette den op så den passer til døren.


Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis