Motor til ladeport

Hej alle

Jeg har en stor alu ledhejseport I min lade. Den kunne jeg godt tænke mig at få noget automatik til. Mit spørgsmål er så hvilken slags motor skal man bruge til dette? Er det en gear motor, og hvordan skal den monteres med hensyn til sikkerhed osv?

På forhånd tak for hjælpen.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at se evt. ved naboen om han/hun skulle ha' en lignnde port, og se hvordan løsningen er lavet der'

Ellers kan du prøve at se portmontage videoer fra levarandører af den slags porte, for at "lure" hvordan de bærer sig ad, når de monterer.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Lad være med bygge det selv, det er meget omstændelig at lave. Alle automatiske porte skal have en typegodkendt styring. Der skal gearmotor med bremse, wireoprullere, wire til løft, kontaktboks i gearmotor med top /bundstop, sikkerhedsvulst forneden så motor vender hvis den klemmer nogen, samt naturligvis nødstop m.m.g hvis den lukker automatisk egter en tid, skal der være fotoceller der lyser på tværs i portåbning, til at standse hvis noget kommer ind i porten under nedkørsel.

Wireoprullere skal have forskellig facon afhængig af om porten lægger sig vandret når den er oppe eller den følger muren lodret op, eller en mellemting.

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis