Renovation af væk i kælder - valg af materiale

Kære alle,

Tak for et supergodt forum. Jeg har været anonym læser i mange år, og nydt godt af de mange gode råd og forslag. Og nu er tiden så kommet til oprettelsen af min jomfrutråd!!

 

Jeg er ved at renovere et kælderværelse, og har pillet løs glasvæv af væggene. Der er stadigvæk en del tilbage, men det sidder godt fast.
Jeg har tænkt mig at pudse over det resterende glasvæv, og overvejet at forsøge mig med Skalflex multipuds, da jeg har læst en masse godt om produktet, omend det er en dyr omgang. Jeg har en god ven der er murer, og som sværger til Weber multi 280, der også skulle være godt. Han har imidlertid aldrig forsøgt sig med multipuds.

Mit spørgsmål til jer er, om I kan hjælpe mig med at kast lys over forskellen på de to produkter ?
Begge er dyre, men multipuds er næsten dobbelt så dyrt som weber'en, så jeg ville naturligvis gerne spare forskellen hvis der ikke er en nævneværdig forskel.
 

Håber I kan hjælpe,


Mange venlige hilsner

 Mads

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Velkommen til dette forum
Jeg vil vælge Weber multi 280. Da denne har en større kornstørrelse i forhold til multipudsen.
Din kælder kræver en stor diffusions åbenhed. så jo større korn størrelse jo bedre.
Nu er det som du vil filtse væggene?
Multi 250 kan udføres med en lagtykkelse på 1-5 mm
og multipuds 1-3 mm.
rent udførelses mæssig er multi 280 nemmere ar arbejde med.
Multipudsen virker meget elastisk og gummi agtigt og kan være svær et håndtere.
multi 280 kan også fåes i hvid hvis der er.

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej Martin,

Jeg siger mange tak for det hurtige svar. Jeg har besluttet mig for at prøve begge dele af på hver sin væg. Så må vi se hvad der giver det bedste resultat for en amatør :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis