3 spørgsmål vedr opbevaring og "vedligehold" af loft

Hej LDS,

Jeg har læst en del på på overstående emne siden jeg blev husejer for første gang kort før årsskiftet, men har ikke kunne finde noget konkret omkring hvordan man eks. bedst opbevarer sine ting på loftet. 

Jeg har derfor forhørt mig i det lokale byggemarked, men da jeg fortsat ikke synes at være helt overbevist, håber jeg derfor nogle af jer kan komme med argumenter for/imod på følgende spørgsmål:

Det skal siges at vores hus er af ny dato, og loftet er lavet gangbro, og, hvad jeg formoder er, betontegl (=intet undertag).

1) Opbevaring af personlige ejendele har jeg gjort via 12mm krydsfiner plader oven på isoleringen - se billeder (jeg synes det "synker" en del). Er det en acceptabel løsning?

2) Jeg har flere steder opsat ting i huset loft, og dermed brudt dampspærren. Skal jeg, for selv de mindste huller, lappe med dampspærre tape?

3) Hvis ja til 2, eller ved eksempelvis skift af et enkelt tegl længst ude, hvordan foregår det? Jeg kan vel ikke "bare kravle ud over" isoleringen?

Lad mig høre hvis overstående ikke giver mening, så skal jeg forsøge at uddybe.

Mvh

 


Mvh

Andreas
Hej LDS, Jeg har læst en del på på overstående... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lige i snor min tanke omkring at loftet må være dimensioneret til det + ekstra (altid teoretisk worst case).

Jeg har selv Googlet lidt ekstra i mellemtiden, og det undrer mig her at større boligsider kommer med samme udsagn, og varsler risiko for nedbøjet loft og revner i vægge!


Mvh

Andreas
Hvis du kun lægger det almindelige op på loftet, kufferter, kasser med tøj, julepynt, ekstra stole m.m. Så er der ingen problemer. Hvis du gerne vil opbevare en hel palle træ f.eks. så er det nok for meget Det er med det som med så meget andet >alting med måde<

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, det giver fin mening. Jeg har en enkelt eller to tunge ting deroppe (25kg), men ellers kun som nævnt! Nogen gange kan man læse så meget andet på nettet, at man glemmer at stole på ens egen fornuft - tak for input!

Mvh

Andreas

http://www.dmi.dk/nyheder/arkiv/nyheder-2010/saa-meget-vejer-sne/

her er lidt fra dmi. Så hvis du laster det lille loft med 30T, så husk lige at tage det ned igen før sneen falder, så skulle det gå  

Haha' - i det regnestykke blegner mine max. 150kg en smule :-)

Mvh

Andreas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis