Asbest - Ny gen - gen bo

Hej. Jeg har fået ny gen - gen bo. Han har i flere dage slebet på hans gamle hus udvendigt med en slibe kob på en eller anden anordning med en støvsuger på. Jeg har set over den sidste uge at det har støvet en del fra han arbejde.

Vi bor tæt i området med små grunde på 500-800 m2, så støvet er ikke blevet hos ham selv kan jeg regne ud.

I dag, hvor jeg var ude at gå med hunden så jeg så at der stod en masse poser med det opsamlede materiale, alle er mærket Asbest. Nu tænker jeg så på de gange, hvor jeg har set sådan noget fjernet når det har været i fjernsynet. Her syntes jeg at man nærmest har pakket hele bygningen ind, med udsugning osv.

Hvad er reglerne for sådan noget arbejde ?. Jeg servicerer ifm. mit arbejde på et hospice, og har set skæbner der i meget korte perioder (bla. en mand der havde lidt efter skole arbejde) har rodet med det skidt ende deres dage der, så jeg tænker mit.

MVH den måske hysteriske gen-gen bo. 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du anmelder sagen og vedkommende viser sig at have spredt asbeststøv ud over en del af nabolaget bliver det en meget dyr oplevelse for vedkommende til sanering, miljøundersøgelser mm....

Jeg vil tro det er politiet du i første omgang skal kontakte.
det kan jo faktisk også være det var det eneste tape han havde kan ikke se hvad der skulle være asbest i hvis han har slebet væge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad har han slebet? Taget?? Og hvorfor i alverden skulle han slibe et asbesttag med en slibekop??
Mon ikke det bare er betonstøv?
Ro på med politianmeldelse... Gå da hen med 2 bajere i hånden, snak med manden og byd ham velkommen til gaden.
Så kunne du jo spørge hvad han går og roder med :-)
Det er for sent.

Jeg havde en snak med en kollega der ved en del om nedrivning. Jeg arbejder på et gammelt hospital med mange gamle bygninger. Hun fortalte at det er meget dyrt at rive bygninger ned, fordi man bl.a. ikke må smide materialer væk der er malet, da der bl.a. er bly i meget maling, så vores gamle bygninger for lov at stå hvor de står. De er pt. for dyre at rive ned.

Så det er forklaringen på at bygningen blev overflade slebet før de i mandags væltede det hele ned og den nu er væk. Det er et firma der er hyret, så jeg går ikke ned og byder velkommen

Jeg er ikke hysterisk, men har set hvordan mennesker kommer herfra pga. sløseri og uvidenhed, så derfor min bekymring for alt det støveri. Nogen gør jo alt for at tjene penge selvom miljøet så tager skade. Men ikke lige her. Men når der står en del sække mærket med asbest skilte så trækker det da lidt opmærksomhed.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Klart nok.
Man kan også sige, at når de gør sig umagen med, at afmærke sækkene med asbestholdigt materiale - så skulle det være underligt om de kunne finde på, at slibe på det, da de tydeligvis godt ved hvad de har med at gøre, siden de sætter mærker på.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af aaroe på 30-04-2015 11:30
Klart nok.
Man kan også sige, at når de gør sig umagen med, at afmærke sækkene med asbestholdigt materiale - så skulle det være underligt om de kunne finde på, at slibe på det, da de tydeligvis godt ved hvad de har med at gøre, siden de sætter mærker på.

 

Kunne jo også være udenlandske håndværkere som ikke kan læse og forstå skiltningen på sækkene.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Som en oven over sagde, det kunne jo være de ikke havde andre sække eller tape til rådighed. Jeg syntes ikke at have hørt om maling med asbest i. Huset var pudset.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også