male udvendig måleskab

Hej. Har fået ny beklædning på huset og vil i den forbindelse gerne ha målerskabet "skjult" ved at male det. Det er solbleget grå man hvad skal jeg gøre for at det kommer til at holde?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Levin. Hvad er målerskabet lavet af? Er det de "klassiske" grå plast kasser eller?

Mvh Kim


Start med at vaske det grundigt ned med en kraftig husrens eller grundrens og rent vand.

Derefter slib det grundigt ned med sandpapir korn 80 og vask af med rent vand og lad tørre.

Derefter grunder du med Caparol hæftegrunder & så maler du med en vandfortyndbar acryl træbeskyttelse 2 gange.

Så skulle den gerne være i hus og holde mange år fremover Har du spørgsmål eller brug for hjælp så er du velkommen til at smide en besked

Mvh Kim


Skal jeg bruge træbeskyttelse på plastik? Hvis det er rigtig er det så eksempelvis gori jeg skal bruge?
Jeps, men det er vigtigt at du husker den grunder først. Så du er sikker på at det hæfter godt ved Træbeskyttelse er en fantastisk ting, det kan meget mere end man tror. Pinotex Ultradec er feks. en fantastisk sokkelmaling Jeg kender ikke Gori så godt, så vil hellere sige Pinotex Ultradec eller Superdec. Det kommer lidt an på hvordan glansen er på din nye facade

Mvh Kim


Annonce
(ps. det skal være vandbaseret acryl for at fungere optimalt, altså ikke noget olie )

Mvh Kim


Ok. Troede kun det var til træ  Det er rødbrun hardieplank der omgiver det så enten hvid eller samme farve hvis jeg kan ramme farvekoden

Suprise! haha, vil sige det på den måde at det er det også, medmindre en farvehandler siger andet til den givne situation Så undgår man problemer

Hardieplank rødbrun svarer TILNÆRMELSESVIS til farvekoderne NCS S6030-Y80R eller RAL 8012 og du bør vælge en Pinotex Superdec da den matcher bedst overflademæssigt til hardieplankernes udseende.

Min erfaring er dog at de koder er MEGET tilnærmede, altså ikke vildt præcise. Hvis du vil have en farve der passer 99% så skal du ha fat i en farvehandler og få den håndtonet udfra en stump af planken

Ved ikke helt hvor grænsen går for hvornår noget er reklame herinde, men vil rigtigt gerne hjælpe dig hvis det skulle være. Så du er meget velkommen i min butik i Nørresundby, Hjørringvej 28.

For en god ordens skyld så kan en anden farvehandler og et andet produkt mærke sikkert også fremskaffe det ønskede resultat.
Jeg kan kun tale udfra min egen erfaring.


Mvh Kim


Jamen jeg vil da kigge forbi en dag
Var forbi butikken og fik kyndig vejledning og hjælp fra en flink dame med at få de rette sager til opgaven så nu venter jeg bare på vejret blir til det
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også