Tagløsning - Trapeztag eller termotag

Hej,

Jeg er igang med et lille projekt med at bygge et ekstra lille skur til græsslåmaskine, haveredskaber, vinterdæk mv. der ikke skal stå frostsikkert i mit værksted jeg byggede fra et par år siden.

Det drejer sig om et lille skur på knap 10 m². Jeg er blevet lidt i tvivl om hvilken tagløsning jeg skal vælge - den står mellem trapeztag eller termotag.

Trapezpladerne har jeg rimelig styr på monteringen af. Spærtræ og lægter på tværs - og så skrue dem fast. Derimod overvejer jeg lidt om jeg skal "opgradere" en smule og minimere chancen for kondens og købe et 2-lags termotag.

XL-byg har i næste uge tilbud på Nordland 2-lags Termotag. Men jeg er lidt i tvivl om monteringen af det. (Det drejer sig om disse plader http://www.xl-byg.dk/produkter/trae-og-byggematerialer/tag/termo-tagplade/nordland-10mm-2-lags-klar-980x3900mm-termo-tagplade.htm)

Jeg har ikke kunne finde en anbefaling på hvorledes de skal monteres? Er de ligeledes på en lægteløsning - eller monteres de direkte på spærene med en centerafstand mellem spærene der passer til pladerne? Hvis det er direkte på spærene sparer jeg jo lidt jo lægterne - og priserne nærmer sig hinanden endnu mere (selvom der kommer en del spild - skal bruge cirka 3m i i længden - som jeg jo kan få trapezplader på).

Er der andet jeg skal være opmærksom på hvis jeg vælger f.eks. Nordland termotag fremfor et trapeztag - eller er det slet ikke det værd når man "kun" vælger et 2-lags-termotag?

/Johan

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Lito Byg har lavet en monteringsvejledning til termotag.

Hilsen Martin

http://www.google.dk/url?sa=t&r...5533,d.bGQ


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg har lige lavet en overdækning af terrassen med termotag fra Willab Garden. Bare 10mm og er primært valgt fordi det holder meget bedre og er pænere. Det er meget nemt at montere, der medfølger nogle beslag som skrues på spær og så lægges pladerne på disse og så klikkes der en liste på som holder dem nede. De anbefaler at man lægger nogle reglar på langs for mere stabilitit specielt med 10mm versionen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis