Craftsman havetraktor kilerem

Hej

En af min kones veninder har en Craftsman LTS 2000 model nr. 917,255600

som skulle havenye knive og kilerem. Men kan sgutte finde ud af længden på remmen 

Ifølge det jeg kan finde ud af i følge div. manualer skal den være 102 tommer lang.

Men prøvede en der var for kort( kan ikke huske længden ) men den blev ved med at kør med rundt. så byttede jeg den til en 101 tommer. Den så ud til at virke men efter at have slået en mindre mark begyndte den at falde af hele tiden. 

Kan det passe at man ikke kan justere noget så remmen skal strammes op eller skal jeg bare

prøve at købe en 100 tommer og så se hvad der sker ???

Skal nævens at den gamle rem ikke plejede at falde af og at det var i forbindelse med knivskiftet at det gik galt.

 

Hilsen Jan

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det remme beregnet til havetraktore du bruger? måske er det en specialprofil på remmen, så køber du en original, skulle du være rimelig sikker på det dur.
Almindelige kileremme holder ikke..
Hej

Ja er en special til det men problemet er at jeg ikke kender længden på den originale og kan ikke
finde den model traktor hun har på de forskellige hjemmesider. :-(
Kan finde 20 forskellige det MÅSKE kunne være og der 20 cm i forskel.
og den længste er 102 tommer og dermed længre end den der falder af
Kan det godt passe man ikke kan stramme sådan en rem ?

Hilsen Bufast

Normalt sidder der en strammerulle, med en fjeder.

Hvis det er kileremmen til klippebordet du skal udskifte, er jeg næsten sikker på du har sat den forkert på når den opgivne længde ikke passer. Det har jeg desværre set nooogle gange. 

Prøv og kig her på side 22-25 http://www.managemylife.com/mmh/lis...911505.pdf

Ligegyldigt om det er en orginal rem eller anden almindelig bør den ikke kunne falde af sådan uden videre.

Håber du får den stanneret.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej 

Tak for svaret, ved jeg desværre ikke har sat den forkert på for der er en tegning på skjoldet

af hvordan den skal sidde og er forøvrigt mangen til det der er i det link du sendte.

Undre mig meget over der ikke er en måde at stramme remmen på ??

Hilsen Jan

Annonce
Skrevet af badedyr på 24-04-2015 17:11

Hej 

Tak for svaret, ved jeg desværre ikke har sat den forkert på for der er en tegning på skjoldet

af hvordan den skal sidde og er forøvrigt mangen til det der er i det link du sendte.

Undre mig meget over der ikke er en måde at stramme remmen på ??

Hilsen Jan

Uden og kende liiiige den model sker stramningen normalt ved man hiver i koblingen til klippebordet. Det virker ved og hive i et remhjul så remmen bliver strammet. Der står noget om det på side 25.

Kan ikke hjælpe dig på andre måder. Men prøv nu lige og sæt dig ned og læse den manual ordenteligt i gennem jeg har linket til før. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitter

Tak for din hjælp :-) har nu læst bogen godt har faktisk en på dansk. Tror den rem jeg har på er en tomme for lang
men når rem strammen er justeret så stramt som den kan er det vist ok. :-)
Men fejlen lå i at det strammehjulet åbenbart var blevet skæv så remmen kørte af når plænen var ujævn.
Har rettet hjulet op så nu bliver remmen på sin plads :-) :-)
Vil dog købe en rem hjem det passer for så snart den der er på er slidt kan den jo ikke justeres.
Men igen tak for din hjælp.

Hilsen Jan

Skønt, så er årsagen til "døden" fundet. Så må alle være glade. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis