Geringssav og forum/værksted i København.

Hej,

Jeg har brug for værktøj, til at skære 4 lister i smig til en ramme. Jeg tænkte umiddelbart en skærekasse+sav, men det bliver nok for upræcist, så en geringssav er vel bedre?

Jeg har kun brug for den til denne ene opgave. Er der nogen der kender åbne træværksteder i København eller gode "dele-forummer", hvor man kan låne sig/leje sig til noget værktøj? Jeg ved der tidligere har været tråde herinde om træværksteder i københavn a'la Godsbanen i Århus - er der kommet noget nyt på det område?

Jeg savner adgang til ordentligt værktøj, men har desværre hverken råd eller plads til at have en stor maskinpark hjemme

Dbh
Esben

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville holde lidt øje med igangværende byggerier i nærområdet, for så at tage kontakt til en tømrer som lige kan bruge 4 sek på at skære dine lister, som du på forhånd har afmærket. Der er geringssav i enhver varevogn som arbejder med træ. Som tak kan man vel slippe med et par kopper kaffe og noget kage... kage plejer man at komme langt med :-)

Hvis der holder en tømrerviksomhed til i nærheden er det jo også en mulighed.

Der er jo "Statens værksteder for kunst", der jo vist burde være åbent for alle - jeg tror så blot (efter omtale) at det kun er åbent for en lille gruppe sammenspiste "kunstnere/håndværkerer" der så har et "gratis" (skatteyderbetalt) værksted, at arbejde på..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg tror at du kan få glæde af et geringsanlæg, der populært sagt er en skærekasse og en håndsav der er bygget sammen. når du har øvet dig lidt på nogle listestykker kan du sagtens save rammelister i meget præcis gering, og så kan den pakkes sammen så den ikke fylder så meget. Har selv brugt sådan en i mange år  til feks. geringer på dørgerikter og udafgående og plane samlinger på fodlister. Jeg har set sådan en fyr hos Harald Nyborg til omkring 160,- kroner og den fås også hos flere af de andre billigværktøjs forretninger.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis