Hems på børneværelse

Jeg har set denne hems i GDS, som jeg gerne vil eftergøre:

http://goerdetselv.dk/mobler/carsten-byggede-en-hems-til-ungerne

Min største udfordring er, at jeg er total ny på gør-det-selv-området, så jeg har derfor hårdt brug for nogle gode råd fra folk, der er mere drevne. Jeg har lavet et par skitser, så jeg nemmere kan stille mine spørgsmål.

På det første billede ses den fulde konstruktion. Væggen langs det blå og gule stykke træ er mursten, mens det grønne stykke sidder på en trævæg. Det røde og blå stykke træ er omkring 4,35 meter lange, mens det gule og grønne er 80 cm.
Jeg har tænkt at lave rammen af spærtræ på 45x195 mm, og det er klart, at det gule, grønne og blå stykke træ skal skrues ind i væggene. I den omtalt artikel er der brugt 6x150 mm skruer til dette. Men hvordan er det med det røde stykke træ:

Er det tilstrækkeligt bare at skrue dette fast til det grønne og gule stykke træ, eller vil I anbefale, at jeg evt. skruer endnu et stykke træ ind i væggen lige under det grønne og gule stykke træ, som det røde stykke træ kan hvile på, før jeg skruer det fast til det grønne og gule? Jeg vil meget gerne undgå stolper til gulvet.

Hvad vil I i øvrigt skyde på, at et stykke spærtræ med de angivne mål vejer? Jeg bor nemlig på første sal og bliver nødt til at få træet hejst ind gennem vinduet.

Jeg håber, at mine spørgsmål giver mening, og at nogen kan være behjælpelig.

På forhånd tak,
Nicolai

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis