Hvilken anode passer på Redan VVX100-3?

Tænker at det er ved at være tid til at få tjekket anoden i vores VVB som er fra '08, og vil derfor blot købe een for at skifte den når man nu er i gang og har det skildt ad.

Men hvilken een passer til vores Redan VVX100-3?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så vidt jeg kan se er der tale om en varmevekslere og de indeholder ikke en anode

 

Bjarne


 

Skrevet af Tom K. på 22-04-2015 18:39
Nej. Den har en 100 liters varmvandsbeholder og en veksler til gulvarmen.

Det er rigtigt at der er en 100L varmtvandsbeholder, men såvidt jeg kan se er der ingen anode i den. Se pdf filen fra Danfoss.

 

 


fase
I flg. instruktionen fra Danfoss/Redan: Indirekte anlæg med beholder Comfort VVX/GVX (som jeg ikke ved hvordan jeg vedhæfter) står der flg. nævnt, som det eneste - altså ingen data eller størrelse på anoden:

Anode: Varmtvandbeholder

Udskiftning af anode
Anoden bør tilses (og om nødvendigt skiftes) en gang årligt. Bemærk! Der kan være behov for at demontere enkelte rør, for at få anoden fri af beholderen. Ny anode kan placeres i toppen af beholderen, hvis det er hensigtsmæssigt.

Er øvelsen så ikke bare at bestille en anode til Redan VVX 100-3 hos VVS pusheren?

 


fase
Alle VVS shops har anoder.... men de ved ikke om den passer på min VVX100 beholder, og Danfoss ønsker ikke opkald fra private...men jeg gætter på at det sikkert er 3/4" gevind og resten af anoden staven burde være universel da det blot er en metalpind.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis