Robot klipper

Jeg kan se der er kommet nye modeller fra både Stiga og honda. 

Tidligere har husqvarna vist været det eneste fornuftige køb. 

Men hvad nu? Er der kommet modeller fra andre mærker der er bedre?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Robomow er vidst dem de andre efterligner, desværre så har de et meget begrænset netværk af forhandlere som også kan finde ud af at levere service.

Bosch har også lavet en robotklipper - en der modsat alle de andre ikke klipper i tilfældigt mønster - dvs bedre garanti for at den rammer hele plænen.

Jeg undersøgte det en del sidste år men endte med at købe en traktor med frontklipper fordi jeg var usikker på om en robot effektivt ville kunne dække hele vores plæne uden at skulle køre i døgndrift, mange af robotterne har begrænset driftstid inden de skal lade op igen, så deres angivelse af plænestørrelse kan du ikke regne med ift at den klipper hele plænen på samme opladning qua de fleste kører med tilfældigt klippemønster.

Herudover så er de ikke glade for noget som helst du eller andre kan risikere at komme til at glemme på plænen - hundens kødben, børnenes legetøj, din bedste skovl, bøjlerne fra en havetrampolin - find selv på flere :-)

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej jbjergh

Honda har trukket deres tilbage pga alt for mange fejl.

Stiga bliver lavet på licens og har intet med Stiga at gøre. Disse har også alt for mange fejl. Printkortene har det med at brænde af for et godt ord. Alt hvad du finder i byggemarkedet der ligner kvalitet, er langt fra kvalitet. Tag ud til de professionelle fagmænd. 

Glem Robomow og alle de andre. Kan intet godt sige om dem. De er langt fra Husqvarna's kvalitets robotter. Slet ikke hvad angår pålidelighed. Se eventuelt nedenstående testvideo:

https://www.youtube.com/watch?v=_f-4J98EWrI

Husqvarna er stadig det eneste der dur. De eneste der truer Husqvarna på markedet er Viking iMow fra tyske Stihl.

Jeg taler af erfaring da jeg roder med dem til dagligt og kender deres styrker/svagheder.

Jeg har selv en Husqvarna Automower i min have. Du skal være velkommen til at se den i funktion.

 

Pt. er dette tilbud det bedste køb i hele landet lige nu d:

http://skovhavehuset.dk/produkter/85-robotplaeneklipper/152-husqvarna-automower-220-ac-robotplaeneklipper/


Bankrådgiver
Skrevet af BOFH på 22-04-2015 14:13

Robomow er vidst dem de andre efterligner, desværre så har de et meget begrænset netværk af forhandlere som også kan finde ud af at levere service.

Bosch har også lavet en robotklipper - en der modsat alle de andre ikke klipper i tilfældigt mønster - dvs bedre garanti for at den rammer hele plænen.

Jeg undersøgte det en del sidste år men endte med at købe en traktor med frontklipper fordi jeg var usikker på om en robot effektivt ville kunne dække hele vores plæne uden at skulle køre i døgndrift, mange af robotterne har begrænset driftstid inden de skal lade op igen, så deres angivelse af plænestørrelse kan du ikke regne med ift at den klipper hele plænen på samme opladning qua de fleste kører med tilfældigt klippemønster.

Herudover så er de ikke glade for noget som helst du eller andre kan risikere at komme til at glemme på plænen - hundens kødben, børnenes legetøj, din bedste skovl, bøjlerne fra en havetrampolin - find selv på flere :-)

/BOFH

 

At alle andre efterligner Robomow er vist et postulat!

Sjovt nok var Husqvarna først på markedet da de kom for over 20 år siden. Sjovt nok er det stadig det eneste der dur. De har altid været forgangsmænd indenfor området.

Robowmow kom først senere hen for ca. 8 år siden. En være gang skrammel til sammenligning med Husqvarna!

Dem der køber Robomow er dem der har forelsket sig i en Husqvarna, men er for nærrige. Senere hen fortryder de købet pga. de mange fejl Robomow har, og istedet køber en Husvarna. Jeg taler af erfaring da jeg roder med dem til dagligt og har oplevet dette alt for mange gange.

Holdbarheden på Husqvarna er også en helt anden. Hver gang jeg har repareret 10 Robomow reparere jeg en Husqvarna. Kun 1/7 Robomow kan repareres da det er begrænset med reservedele. Kan den endelig repareres er delene meget dyre.

Til sammenligning koster et nyt batteri til en Robomow over det dobbelte i forhold til Husqvarna Automower. Kunderne synes der er stor forskel på at give 700 kr for et betteri eller lidt over 2000 kr!

 


Bankrådgiver
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis