fjernelse af pilemark?

Hej LDS . Jeg har ca 1200 kvadratmeter have/pilemark, alle trærene er savet ned man hvordan får man de stubber skal lige rigtig mange, hvordan for jeg for dem væk så jeg kan plante en ny græs plæne mvh.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på LDS

Jeg tror ikke du komme rudenom nogen maskinarbejde. Prøv at søge under stubfræser i dit område. Så får du det fræset helt i bund og det er til at arbejde med bagefter. Det er skoventrepenører der køre med sådan et dyr.

Det var ikke meningen at der skulle vedhæftes noget her.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu kommer det jo helt an på hvor store rødderne er. Har selv engang fældet et stykke med pil der havde stået i 6-7 år om vinteren. De blev det efterfølgende forår sprøjtet ned da de begyndte at skyde igen, for derefter og blive fræst ned med en almindelig traktorfræser med glidekobling på PTO akslen det efterfølgende forår. Efterfølgende kunne der sås græs i August. 

Men alt afhænger af røddernes størrelse (pilens alder og sort). En rendegraver kan rimeligt hurtigt lette rigtig mange rødder. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Man kører igennem med sådan en her - det tager nok din lokale maskinstation et par timer incl planering så du er klar til at så græs. Hvis det skal være helt super så laver du også jordforbedring med kompost som de fræser med ned. Kompost kan du få gratis på en genbrugstation i nærheden, alternativt leveret fra en vognmand.

https://www.youtube.com/watch?v=BZiJIBGAFcE


/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis