Natsænkning på fjernvarme

Ejendommens praktiske gris har bedt mig om at holde øje (hånd på radiatoren) med hvornår natsænkningen sætter ind. Det er bare lidt svært fordi når udendørstemperaturen når over 12 - 13 grader så lukkes der helt for varmen. Så er det jo lidt svært at vide hvornår natsænkningen sætter ind. Er der ikke en tommelfingerregel for hvornår natsænkningen skal træde i kraft? I øvrigt synes jeg ikke at det er ok at der automatisk lukker for varmen ved 12 - 13 grader udendørs?


Vh.

Peter

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er umuligt at sige! - det hele kommer jo an på indetemperaturen.
Jeg troede at det afhang af et tænd/sluk ur i kælderen. Vores praktiske gris mener at natsænkningen sætter for tidligt ind. Når det er 12 - 13 grader udendørs kan vi godt være heldige at få indetemperaturen op på max 23 grader og det er med alle seks radiatorer skruet helt op på 5.

Vh.

Peter

Hej.

Tja, vi lever jo forskelligt. Vi har automatisk natsænkning. Fyret går ud. Så skal jeg bare huske at slukke for pumpen til radiatorerne, så er der stadig 23 - 24 grader i badeværelset med gulvvarmen og varmt badevand til os alle

mvh


 varmetossen

Skrevet af knagsted på 21-04-2015 19:02
Jeg troede at det afhang af et tænd/sluk ur i kælderen. Vores praktiske gris mener at natsænkningen sætter for tidligt ind. Når det er 12 - 13 grader udendørs kan vi godt være heldige at få indetemperaturen op på max 23 grader og det er med alle seks radiatorer skruet helt op på 5.

 

Jeg kunen nu ikke forestille mig at det er et tænd/sluk ur, som styrer varmen, medmindre det er en rigtig LDS-vicevært!. Normalvis sidder der en decideret varmestyring (eks. Danfoss ECL som er af nyere dato). Det er altid en udfordring at lave natsænkning da vi alle har forskellige krav, som skal opfyldes.

 

Jeg skal ringe til vores LDS vicevært (godt udtryk) i dag og fortælle ham hvad jeg tror der galt. Det er jo for dyrt at få en fagmand til at kikke på det og jeg er bare elektroniktekniker så jeg kan bare lægge en hånd på radiatoren. Her i ejendommen har vi ikke haft ordentlig varme siden vi havde centralvarme og det er mange år siden. Tak for input vedr. varmestyring.

Vh.

Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis