At Bo-reol // vedligeholdelse

Min første tråd her. Håber det er rette sted. Vedlægger billede.

(1) Er det sandsynligt, at denne At Bo reol er lavet af maghoni, jeg husker det som kirsebærtræ, men det er 20 år siden jeg købte den, og At Bo fører ikke kirsebærtræ i dag, i hvert fald.

(2) Jeg har aldrig vedligeholdt reolerne overhovedet, udover at tørre støv af. Hvad er rette fremgangsmåde. Jeg har læst mig til: (a) tørre overfladerne med hårdt opvredredet klud og opvaskemiddel og (b) noget med olie.

Forslag meget velkomne, gerne ret simple og præcise, fx er "olie" ikke nok for mig som ikke-fagmand, vær gerne præcis med hvad jeg skal indkøbe.

På forhånd tak.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det ligner meget kirsebær. som jeg kan se det, er reolen tappet sammen. det kan man ikke med finér, altså er i hvert fald korpus massiv. hylderne kan tages ud. kig på bagkanten. her kan du se om det er finér. Det kunne godt se sådan ud, da der er monteret en forkant på hylderne, som er massivt træ. jeg ville blot vedligeholde reolen med sæbespåner og rent vand

 

Tak, jeg fandt en bøtte olie til ædeltræ, sleb med sandpapir (korn 240). Og olie bagefter. Det blev fint igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis