Fjernvarme - rørføring i krybekælder

Hej alle

Ny bruger her.

Jeg har søgt uden præcist at finde svaret på mit spørgsmål.

Jeg er i gang med at købe hus, og vi har i den forbindelse lidt projekter som gerne skal fixes inden vi flytter ind. Det første projekt på listen er at installere fjernvarme i hele huset. Der er ikke ført fjernvarme i en tilbygning - der er i dag el-varme og det tynger helt vildt på varmebudgettet. Der mangler altså 4 værelser og jeg vil skyde det til at være ca. 60-70 meter rørføring og 4 radiatorer.

Der er krybekælder under huset med ca. 90-100 cm højde.

Jeg har et tilbud liggende på ca. 7.500 kr. pr. radiator inkl. rørføring med normal isolering. Det lyder umiddelbart ok, eller?

Min tanke er så, at rørene skal have ekstra isolering, fordi de kommer til at ligge i krybekælderen? Det mente tilbudsgiver ikke.

Hvilken type ekstraisolering anbefales? (nu når håndværkeren ikke selv mener det var nødvendigt) og hvad koster sådan noget isolering?

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder umiddelbart ok - men du skriver ikke hvor store radiatorerne er, hvilket påvirker det meget.

VVSeren vil sikkert trække præisoleret rør. Det bedste er selvfølgelig hvis de er isoleret med rockwool rørskåle.. men de er lidt pebrede (du kan pt. få 25m gratis i bauhaus dog), 70m koster nok ca. 3000 alene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis