Havetraktor hydroststgear

Hej

Jeg har fået en MTD havetraktor med hydrostatgear. Den har stået stille i noget tid, men startede fint efter et nyt batteri. Jeg har dog lidt problemer med farten. Selv om der er 5 fremadgående hastighedsindstillinger, kan den kun kører en hastighed, hvilket er langsomt. Hvad kan det være? Er det noget der har sat sig, efter den har stået stille? Eller noget andet?

Hej Jeg har fået en MTD havetraktor med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
https://www.youtube.com/watch?v=J6QiTnhPgLc

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Ok det er sådanne en kalorius du har. De er vist ret sjældne grundet det problem du står med. Du skal have renset rust af på den aksel pladen kører op og ned af med fint smergelpapir. Efterfølgende hjælper det så og smøre samme med en dråbe tynd olie jævnt tit. Især er det vigtigt du smøre lige inden du sætter maskinen i hi for vinteren, så akslen ikke ruster under opholdet på stald. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej,

Problemet er ikke at den midterste skive sætter sig fast, den kører op og ned rigtig fint. Men når jeg træder kobling/bremse helt ned trækker den det hele frem, og så sætter det sig fast, så det ikke kan komme tilbage. Der må være et-eller-andet den hænger på, så det skal jeg lige have luret på iaften.
kan du evt prøve at tage et par billeder af maskinen nedenunder ?
En anden ting du kan tjekke, den kasse der sidder rundt om ratstammen, om den er revnet nede ved bunden.

Jeg var i sidste uge ude og lave en for en bekendt, den kunne ikke koble helt ud, det viste sig at være den kasse der var revnet,
og lige under revnen sidder det beslag der gør man kan parkere i frigear.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis