Rense fliser med højtryk (TAGER de skade?)

Hej med jer

Jeg har ofte hørt at man ikke bør rense sine fliser direkte med højtryksrenser, da det ødelægger overfladen så de meget hurtigt bliver grimme igen. Derfor købte jeg en Nilfisk Patio Plus, da man på den kan justere trykket.

Nu har jeg så prøvet den, og billedet her viser hvordan de så ud før - hvordan de så ud efter Patio Plus - og den lille halve fliser er en jeg har spulet med alm. højtryk på få cm afstand.

Mit spørgsmål går nu på, hvor vidt jeg kan se eller mærke på fliserne, om de tager skade af behandlingen? For umiddelbart kan jeg ikke se på den lille flise at den skulle være skadet, selvom jeg rensede den direkte med højtryksrens, og den er jo den mest rene, så hvis de rent faktisk ikke tager skade, så vil jeg da droppe Patio Plus igen og bare rense dem direkte.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Vi har en gårdsplads med store fliser, støbt 'in situ' som jeg har renset af et par gange med højtryksrenser og jeg synes ikke der er forskel på hvor hurtigt de bliver lidt grimme igen, og da det er langt den nemmeste metode at rense dem med, så er det det vi gør

mvh


 varmetossen

Ja risikere at fjerner lidt af flisernes overflade, så de nemmere bliver grimme igen.
Men nu er der jo forskel på hvordan man bruger en højtryksrenser, holder du dysen ca ½ meter over fliserne, sker der ikke noget, med en alm. hobby renser.

Men giv den en gang alger fjerner først, og lad det virke nogle dage, så går det hele meget nemmere, óg det vare længere inden de bliver grønne igen.

Jeg har brugt højtryksrenser direkte på 50x50 fliser, og fået dem ødelagt 

Med det blotte øje ser det fint ud, og de bliver dejligt rene, men, men, men, så kom vinteren og jeg brugte salt i et par måneder... så blev det godt vejr igen og mine fliser havde nu synlige skader.

En masse små huller, som sikkert var startet af højtrykken, så udviddet af salten, som så har lavet små frostsprængninger i overfladen.

Ihvertfald er jeg blevet meget mere forsigtig med højtrykkeren  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis