dyksav hacks

Hej alle,

Jeg har købt mig en Makita SP6000 dyksav, og jeg er rigtig glad for den! 

Jeg står og skal til at skære nogle fodlister, jeg ejer ingen kapsav, så jeg tænkte om nogle af jer herinde fra kender til nogle hacks, så man kan bruge en dyksav til at skære fodlister med, både lige kant og smig?

Mvh
Amkleist

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan lave et par jigs / skabeloner .... (kært barn mange navne) af lidt rester.

Eksempel

Endnu  et eksempel

Du skulle næsten også læse DENNE ARTIKEL


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

Jeg har lavet en skærekasse til min dyksav, den er lavet i træ, og er så lang, at jeg kan have et stop i den anden ende, så skal jeg skære brædder på eks 2.5m er det bare at ligge dem op mod stop og køre.

Jeg har savet en føreskine midt over, den ene bruger jeg til skærekassen, og den anden har jeg lavet et vinkelanslag til, så er den nem at ligge op på eks. et stykke spærtræ og save det lige over.

Jeg bruger funktionen antitilt, så saven er låst så den ikke vipper af skinnen på skærekassen.

 

Skrevet af Regmos på 19-04-2015 12:03

Du kan lave et par jigs / skabeloner .... (kært barn mange navne) af lidt rester.

Eksempel

Endnu  et eksempel

Du skulle næsten også læse DENNE ARTIKEL

Jeg er vild med eksempel nr. 2 - hvis nu at jeg vil lave en skabelon til at skære smig til dørgerigter, hvordan kan man lave sådan en?

 

 

Skrevet af je__ns på 19-04-2015 13:12

Jeg har lavet en skærekasse til min dyksav, den er lavet i træ, og er så lang, at jeg kan have et stop i den anden ende, så skal jeg skære brædder på eks 2.5m er det bare at ligge dem op mod stop og køre.

Jeg har savet en føreskine midt over, den ene bruger jeg til skærekassen, og den anden har jeg lavet et vinkelanslag til, så er den nem at ligge op på eks. et stykke spærtræ og save det lige over.

Jeg bruger funktionen antitilt, så saven er låst så den ikke vipper af skinnen på skærekassen.

 

 

Det er selvfølgelig meget smart, tak for tippet - desværre har jeg ingen føreskinne.

 

....hvis nu at jeg vil lave en skabelon til at skære smig til dørgerigter, hvordan kan man lave sådan en?


Måske noget i denne stil

Ellers kan du lave noget der ligner eksempel 1, med en flytbar styrepind.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
....med en flytbar styrepind.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis