Bue.

Jeg har en buet åbning imellem køkken og stue.

Den er i noget færdigkøbt træ ligesom karme, men det er ikke lige min kop te, så.....

Hvordan er sådan en normalt sat op??

Der er jo ingen grund til at ødelægge den, da der sikkert er andre der kan bruge den.

Siderne er nok noget murværk men i toppen kan jeg høre, at der bare er sat noget spånplade på.

 


Sniffer  
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel blot "udfyldning" - det som lyder som spånplade.. hvid du piller det ned, er der garanteret blot et rektangulært hul, som du så kan afslutte på siderne med lister, eller hvad du finder pænest...

Men buer kommer nok på mode om ca.10 år igen ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg skal ha' en fransk dør i, men spørgsmålet var om noget ved hvordan buedimsen er sat op.
Jeg ved da godt, at spånpladen er udfyldning.

Det er nok ikke smart, at jeg hakker den en hvis der er skruer i, så skal jeg jo forsøge at finde dem, men er der nogen som ved, at det er sømmet på, så er det jo en helt anden sag at pille det ned.

Sniffer  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er næsten helt sikkert sømmet sammen hvis det har nogle år på bagen. Jeg tror det er umulig at få ned så det kan bruges andre steder. Skulle der være skruer er de sikkert spartlet, så de er lige så svære at finde.
Mit forslag er hammer og koben.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
En bajonetsav er altid et fremragende stykke værktøj til sådanne opgaver Så hvis du tilfældigvis har sådan en, så ville det være en god mulighed

Mvh. Christian M
 

Der er åbenbart ikke nogle faste retningslinier for hvordan sådan en himstergims er sat op.
Jeg starter i den blide ende og forsøger at lirke det ned - i sidste ende så har jeg sgi da en giga muggert.

Og ja - har da både bajonet og div. andre uundværlige håndmaskiner. Mit værksted er skam velassorteret og min mand nyder det.

Det er regnvejrsarbejde - i godt vejr er det haven, et stort volier og fjernelse af en masse planter så der kan bygges til.
Jeg keder mig ikke.

Sniffer  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også