Stikkontakter, installering

Jeg mangler 8 stikkontakter i min gamle lejlighed og ville gerne få lavet det på billigste måde. Det er kun 2 store rum, lige ved siden af hinanden, hvor jeg vil have 1 stikkontakt i hvert hjørne, serieforbundet. El-måleren er lige ved siden af rummet.

Hvad er billigste løsning ?

Tænker om der måske er noget forum med f.eks. pensionerede elektrikere eller el-installatører, som vil have lidt ekstra arbejde og kan lave det billigt ? 

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis kablerne må trækkes synligt, så kan en elektriker lave det på et par timer. Han vil dog parallelforbinde dem, da de ellers ikke kan bruges til noget.

Det kræver autorisation at lave den slags arbejde, så derfor er det kun ansatte i en installatørvirksomhed, som må gøre det. Dermed kan pensionister og lignende ikke bruges.

Så grib knoglen, og ring rundt til de lokale elektrikere. Samle kan det nok lavet for et par tusinde kroner.

Tak vil gerne have dem fræset ind i væggen, hvor mange timer tror du det vil tage ?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det tager som sådan ikke længere tid for elektrikkeren at køre med rillefræseren, og lægge kablerne ind i rillem, frem for at trække dem synligt...
Men hvad med alt arbejdet bagefter? Rillerne skal fyldes ud, og væggen skal spartles og have ny filt/tapet og til sidst males.
Og er dine vægge filtsede (vandskurede) med synlig skiftegang, så fræser man jo ikke bare lige en rille på tværs...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også