Pletter i loftet?

Jeg har fundet nogle små brune pletter i loftet som den på billedet. Selve pletten virker ikke fugtig eller anderledes,  banker på pletten eller stikker en finger på sammenlignet med andre steder på loftet. Nogle gode bud på om det bestemt er fugt eller ej eller noget helt andet?

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Er det etageadskillelse eller bare loft. Det kan ligne kuldenedslag.

mvh


 varmetossen

Ja, hvad er der oven over?
Mit gæt ville være loftrum. I så fald, har du så været oppe på loftet og mærke/se på isoleringen som ligger over pletterne?

Bærer det præg af, at have været fugtig? Det kan være en flækket tagplade eller noget. Muligvis trænger der en smule vand ind når vinden står i en bestemt retning i regnvejr...
det er et loftrum. Det er et hus, som jeg kigger på, derfor har jeg ikke været deroppe endnu.

Det kunne se ud til, der engang før loftet er blevet malet, har lagt noget fygesne og smeltet. Det ligner umiddelbart ikke noget der jævnligt får vand. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Det kunne se ud til, der engang før loftet er blevet malet, har lagt noget fygesne og smeltet. Det ligner umiddelbart ikke noget der jævnligt får vand for så vil gipspladerne hænge ned i en lille bue. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vi har de samme slags pletter på den samme slags loft. Vores stammer fra utæt tag. Der kom så spand under indtil taget kunne laves.
Da taget så var lavet, var det så bare at male loftet eller leve med pletterne eller skulle selve loftet også skiftes?
Ja, det var det. Gipspladerne var ikke blevet bulet. Der skulle godt nok noget spærregrunder til, men derefter var det bare at male det over nogle gange.
Ok, så er det jo en mindre sag.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også