Billige udendørs kontakter vs dyre kontakter

Hej

 

Jeg ville lige høre, om nogen havde erfaring med de billige kontakter fra Harald Nyborg?
Jeg skal have sat nogle kontakter op i et skur, og kan se priserne for eksempelvis en enkelt stikkontakt m.jord er hhv. 118,- og 19,95 Det virker jo helt vildt. men hvor dårlige er de billige:-) ?

link til kontakterne:
http://www.harald-nyborg.dk/80240/staenktaet-udendoers 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes de billige er utrolig dårlige, prøvede at købe et par stykker, utrolig ringe lavet, ledningerne kunne ikke spændes forsvarligt fast, skrueterminalerne alt for dårligt.
De røg i skraldespanden, og der blev købt nogle Opus i stedet for.

Meget dårlige De er vanskelige at montere, dårlige klemmer og så holder de heller ikke så godt.

Men er det ikke nogen der skal bruges så tit, kan det nok gå. Der er jo også forskel på en chevrolet spark til 84 000 og en skoda til vel 250 000.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Som gammel rotte inden for el faget kan jeg kun anbefale de dyre kvalitets stikkontakter , jeg købte en af de billige hos HN og den røg hurtig i skraldespanden , de kan bruges men med bøvlet besvær .Man kan tit på loppemarkeder finde gode stænktætte LK eller NES stikkontakter til billige penge , husk de skal være med jord.


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Jeg har dem siddende i mit haveskur, da jeg også blev grebet af den lave pris.

Aldrig har jeg da bandet så meget over det at skulle montere el materiel

De kommer ALDRIG ind i mit hjem igen, og dem der nu sidder der, tja de får lov at sidde, men går de i stykker (hvilket er sandsynligt med stikkontaktens låg) så bliver de erstattet af nogle bedre kendte typer...  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
1) De skal monteres på meget plant underlag for at virke ordentligt.
2) De er vanskelige at montere under alle omstændigheder.
3) Afbryderne kan have en tendens til pludselig ikke at ville skifte stilling. Så skal de lige åbnes og trykkes list på så virker de igen. Muligvis fordi jeg har forbrudt mig lidt mod 1)

Du får hvad du betaler for og afhængig af hvor tit du bruger dem kan de være ok.
Annonce
Det er noget værre skrammel. Jeg købte nogle afbrydere og stikkontakter som jeg prøvede af. Stikkontakten holder ikke til mange isætninger/udtagninger, så de er blevet udskiftet med Opus( de er ofte på tilbud hos HN) Afbryderne kører stadig fint nok, selvom det er noget l*** at installere.
mange tak for svarene..
Jeg holder mig fra de billige.
Det er da utroligt, der ikke findes en mellemting.. altså en kontakt på da kunne laves til en halvtredser eller i det leje..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg er selv elektriker og har ellers også altid sværget til opus, MEN eftersom det var ca. 10 år siden jeg sidst havde rodet med Onkel haralds billige alternativ prøvede jeg igen. Jeg brugte måske 5 min. på at montere ledningerne inde i selv stikk. istedet for 30 sek. Men til den prisforskel er det helt i orden med mig. Lavede et projekt havedam til min far, hvor det var det materiale vi brugte. Vi satte lidt ekstra stikk. da de var så billige, det har senere så også vist sig at være en god ide.
Jeg købte engang nogle stikkontakter i harald nyborg til at sætte udendørs på mit skur.
Efter en vinter var de så "porøse" at den nærmest splintede da jeg kom til at ramme den med kosten

DU skal helt sikkert gå efter det som hedder Opus74
Jeg har opsat flere fra HN, de virker fint til let brug i garagen. Jeg har haft dem i 3-4 år nu, uden store nogle problemer.
Hvis de bliver spændt for hårdt fast i underlaget, bukker stikkontaken sig lidt, og det bliver besværligt at sætte et stik i.

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis