Misfarvning på postkasse

Hej

På vedhæftede postkasse kæmper jeg med at få renset af så der kommer ens patina på hele siden.
Der sad noget beskyttelsesfilm på den da jeg fik den og jeg har mistanke om at det er lim derfra der hænger fast. Jeg har prøvet med forskellige rensemidler men uden held.
Nogen bud på en løsning?

Tak :-)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Benzin opløser stort set al slags gammel lim, så tag du dunken til plæneklipperen og en klud

mvh


 varmetossen

Glemte at skrive at jeg har prøvet med hårtørrer og tilsyneladende uden held. Det mærkelige er at der ikke er noget at se og mærke. Jeg prøver med ren benzin. Mener at jeg tidligere har prøvet med rensebenzin.

Om det er alm,. bensin eller rensebenzin mener jeg ikke gør nogen forskel. Et alternativ kunne være f.eks. acetone eller fortynder !

M.v.h.

Kan det fjernes mekanisk på en måde? Polering (evt med slipol eller lignende) eller med meget fint sandpapir?
Jeg bruger ofte lampeolie til at fjerne genstridig skidt og snavs på min motorcykel.
Lampeolie fjerner alt fedt, olie og bremsestøv så let som ingenting. Jeg har hørt at wd40 gør det samme, da wd40 er basseret på lampeolie eller sådan noget.

Det er da et forsøg værd.

Nitromors eller en tilsvarende lak/maling fjerner.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også