Isoleringskrav

Hej.

Hvis jeg vil banke mit gamle kælder gulv op og støbe et nyt.

Skal jeg så isolere op til nutidenskrav hvis derop kræver understøbning osv?

Muligvis kan jeg klemme 50-100mm i gulvet, men det opfylder jo ikke nutidenskrav?

Samt med 50-100mm bliver det så for dyrt med vandbaseret gulvvarme?

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

Hej. Hvis jeg vil banke mit gamle kælder gulv... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når der etableres fast varme, skal nutiden isoleringskrav overholdes. om det er beboelse eller ej

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Der har tidligere været radiator dernede, så fordi jeg sætter en eller to mere op, samt støber nyt gulv så er der krav om jeg skal understøtte sokkel, udgrave osv. For at isolere med 25mm? Altså jeg skal ud og ofre flere hundred tusind for at få et lige gulv og to radiatorer?

Be Smart - Not Stupid..

Der skal kun opdateres til nutidig standard såfremt det er økonomisk rentabelt. Og der har man med en gummi paragraf at gøre, hvor du selv må bestemme hvad du gør.

De første 100 mm isolering er dem der er de vigtigste, de efterfølgende 100 + 100 osv. giver ikke lige så stor effekt som de første 100 mm.

En håndværker vil typisk altid hævde at det er et lovkrav at opgradere alle bygnings dele til nutidig standard, men det er også det han tjener sine penge på, hvorfor han skal betragtes som en sælger i den aktuelle situation, og ikke som uvildig vejleder.

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
Hej.

Vil du mene hvis der skal etableres gulvvarme i kælderen at der ikke vil være det store at mærke på regningen omdet er 100 eller 200mm der ligger? Pris forskellen på materialer er jo kun ca. 3000kr?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Selvfølgelig vil der være en forskel, der er en grund til huse bygget idag, har 3-4 gange så meget isolering som de havde i 1960, det er fordi det både er miljømæssigt bedst og spare på energien, så det rent faktisk også kan betale sig.

ja de første 100mm isolering giver mest mening, men der betyder ikke at de næste 100, 200 eller 300 mm ikke giver noget

A mærket huse idag bruger 2-4 gange mindre energi på opvarmning end man gjorde i 1960, så selvfølgelig er der en forskel..
100 mm og gulvvarme.
Det må du gerne lave, og det vil jeg klart anbefale dig.
Fylder ikke noget i rummet.
Dejligt tørt gulv.
Mulighed for flere gulv belægninger
Nemt og billigt at lave.

100% klamp

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis