Maling af trægulv i køkkenet (med noget giftigt stads)?

Hej alle byggekyndige.

Vi er ved at renovere hus, og er i gang med at slibe køkkengulvet ned efter alle kunstens regler. Jeg var i går ved farvehandlen og købe gulvmaling, og han solgte mig "Hempels Multicoat". Det er vist relativt giftigt.

Et par spørgsmål:

Hvad er jeres holdning til denne vejledning? Er der nogle der ved hvor diffusionsåben denne type maling er? Og sidst: Er det nok at grunde gulvet med primer inden maling, eller skal det også lakeres inden maling for det bedste resultat?

På forhånd tak for hjælpen
Mette
 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er gulvet lavet af? Træ? Beton? Noget andet?
Det var da et relevant spørgsmål. Gulvet er lavet af træ (og derfor vi sliber det ned) :-)
Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at terpentinbaserede malinger altid er helt diffusionslukkede. Der er et badeværelse i kælderen under køkkenet,- er det så ikke en dårlig ide at male med terpentinbaseret maling?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hempel multicoat er beregnet til maling inden og udendørs på både, så der skulle ikke være noget ivejen for at bruge den i køkkenet.

Om det er "overkill" at benytte multicoat er en vuderingssag. Afhænger af gulvets tilstand & brug.

Vil umiddelbart mene at du sagtens kan benytte dig af en vandbaseret gulvmaling. Selv har jeg gode erfaringer med Hagmans 1K gulvmaling både i privaten og i butikken.

http://www.hagmans.se/dk/gulv/maling/e/39511/gulvmaling-1k/

Mvh Kim


Tak for svar. Malingen er indkøbt, og med to børn og et stort slid på gulvet, så tror jeg vi bliver glade for vores valg :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også