behandling af pudset væg.

Jeg er ved at spartle væggene op i min nye lejlighed, hvorefter der skal filt på og så males.

Dog kunne jeg godt tænke mig at lade den ene væg stå i en den rå spartel. Er der nogle der ved hvordan denne væg skal behandles? Den farve som sementen har er rigtig fin, så hvis det er muligt vil jeg gene beholde denne farve. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er cement du spartler med eller sandspartel?

Hvis det er cement/mørtel ol. så køb dig en god vandbaseret gulvlak, første lag fortynder du med ca 20% vand og derefter resten med ca 10% så skulle det holde fint Vær dog opmærksom på at din cement skal være tørret fuldstændig op inden du lakerer

Hvis det er sandspartel du bruger, så ville jeg ikke gøre det, da overfladen ikke er særlig hård på sandspartlen, den vil nemt tage skade. Men du kan sagtens gøre det med samme fremgangsmåde og så spartle det engang igen når du syntes

Mvh Kim


Hej Kim,
Tak for dit svar. hmm... det er nok sandspartel...så det, du siger er at, sandspartel er for skrøbeligt til at lade stå rå? jeg kommer nok til at skulle have ting stående op ad væggen nemlig.
Mange hilsner Lærke

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Lærke

Det er ihvertfald mere skrøbeligt end cement, men hvis du skal ha møbler og ting stående op af væggen, så ville jeg da helt klart give det et forsøg. Det er heldigvis nemt at spartle igen hvis det bliver nøvendigt en dag

Mvh Kim


super! tak for det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også