Formandsberetning med skjult dagsorden

Hej kloge hoveder

 

I den ejerforening, hvor jeg bor og er ejer af en lejlighed, er der netop udsendt indkaldelse til kommende ordinær generalforsamling.

 

I formandsberetningen for 2014 er der det sædvanlige "Vi har fået udført ditten og datten af arbejder" etc. Endvidere er blandt andet skrevet under planlagt vedligeholdelse, "Udskiftning af hoveddøre og udskiftning af ståltegl over skralderumsdøre" samt "ingen ændring af fællesudgifter". Det er tekster, der blot er indført som tekst, blandt alt det andet.

 

Er vi her ude i en skjult dagsorden?

Hvis jeg stemmer JA til dén formandsberetning, stemmer jeg så også JA til resten af beretningen - implicit de skjulte forslag?

 

Jeg glæder mig til at høre jeres svar.

Hej kloge hoveder   I den ejerforening... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sorry - off topic - jeg får nok på puklen nu, så slet det bare...

Men - Når jeg læser trådstarters tidligere indlæg - så er jeg glad ved, at jeg ikke sidder/bor, i sådan en boligforening - hvor alt må koste ingenting (fordi håndværkere stjæler med arme og ben, og bør kunne lave tingene på halv tid, "fordi det kan da ikke tage så lang tid"), og bestyrelsen nok vil røvrende folk, som udgangspunkt..

Hvorfor ikke bare flytte i egen ejerbolig - så er man jo selv ansvarlig...?? nååå nejj - så er der ikke nogen, at give skylden ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja, GardenGirl, det er lidt off-topic....i øvrigt bor trådstarter i ejerbolig. Det er nok netop derfor hun interessere sig for ejerforeningen. Som lejer har man jo ikke meget at skulle have sagt.

Og i villa har man jo typisk en grundejerforening, så man slipper nok aldrig helt for at have med andre mennesker at gøre

Mvh. AllanE
Det jeg mener er... Hvis man ikke har tiltro til andre...
Så må man flytte ud på landet, som vi har valgt (ikke fordi vi ikke tiltror andre - men vi kan godt lide, at bestemme selv) - det er vores beslutninger - og vores egne fejltagelser (hvis de kommer) så kan / vil vi ikke give andre skylden...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej.

GardenGirl - det ku være blevet os to ! Jeg afskyr grundejerforenenger, der skal bestemme om jeg skal - vil have en blå eller gul postkasse, vandværksforeninger, det har vi så, fjernvarmeforeninger, der har jeg været, og fik lavet rav i den med en udmelding - jeg har aldrig været til en mere underholdende generalforsamling.

Til trådstarter vil jeg sige, at jeg husker også godt fruens tidligere indlæg, der blev fremført på en måde så de var svære at håndtere og svære at få til at ende lykkeligt.

Dette burde måske være i en PM, men vil alligevel sige, at i det liv jeg kender til, giver en nedladende og mistænksom holdning tilbageslag.

Fortsat god dag.

mvh


 varmetossen

Klaus - tak for de søde ord :-)
- det er så heldigt, at der er en mere som dig - nemlig min yndlingsmand :-) Og vi har så valgt, at der ikke er vandværksforeninger heller, der hvor vi er flyttet hen... så er der noget galt - så ved vi hvem, der er ansvarlig (os selv) :-)
Jeg har så - som du nævner - også kun oplevet at nemesis indfinder sig, når man tror, at man kan skide højere, end sprækken befinder sig ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Til trådstarter. Nej du stemmer ikke JA til de omtalte udgifter ved at stemme ja til at godkende formandsberetningen. En formandsberetning er en beretning for året der gik. Der kan ikke stilles forslag i en formandsberetning. At det så kunne se ud til, at at formanden gør det alligevel er så noget andet. Men det kan ikke stemmes igennem via en beretning. Afstemning om udgifter og fastsættelse af kommende års fællesudgift, skal være på dagsordenen, hvis det er noget der skal stemmes om. Dvs det skal være stillet som konkrete forslag (som dit eget).

Om de pågældende udgifter så overhovedet behøver stemmes om, eller om bestyrelsen bare kan beslutte dem er så noget helt andet. Det kommer an på, hvad der står i vedtægterne, udgifterne størrelse, og om udgifter kan henføres som "almindelig drift og vedligeholdelse". Det kan jeg ikke vurdere ud fra det forelagte.
Fjernet af moderator
(Årsag: Grimt sprog )
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1000 tak til henrik29.
Jeg kan fanges på hkarse - div at Yahoo.dk
(De ved sikkert bedre end nogen, at mellemrummene ikke bruges - og resten er halvkode).
Venlig hilsen og tak
Man har da altid lov til ikke at stemme, og hvis man er ny et sted, er det måske en god ide bare at"være til stede" og lytte, .......og stille spørgsmål!
Man skal være meget stærk for at være i opposition til en hel ejerforening.

Kvinder kan lige så meget som mænd, plus en ting, som mænd ikke kan!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis