indbygningsovn electrolux

hej

 

Forleden dag gik vores ovn i stykker.

Vi købte en brugt da finanserne er lidt små. (en electrolux indbygningsovn.)

Den lugter en del når den bliver varm.(evt, pga. noget rengøring fra den tidligere ejer)

Vil lige høre om der er normalt at blæseren i ovnen kører efter ovnen er slukket.???

 

med venlig hilsen 

charlotte og frank


frankogcharlotte
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved ikke om det er normalt ved Electrolux - men tror det.

Vores Voss gør det ihvertfald også i nogle minutter


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu gik den ikke længere 

Vores næsten 13 år gamle Voss indbygningsovn skal udskiftes.

Den har været lidt ustabil det sidste halve år - displayet gik ud når ovnen blev varm - et velrettet dask med hånden ved siden af displayet fik det i gang igen - som regel 

Har haft den skilt ad og undersøgt for dårlige forbindelser - det er der ikke. Har også haft printene ude for at undersøge lodningerne - men heller ikke her kunne jeg se noget - og på et SMD-print har jeg alligevel ikke muligheden for at lodde noget fast. Tænkte på at sende dem ind - men droppede det, det blev nok for dyrt for en så gammel ovn - som ellers har virket upåklageligt - det er en kombiovn med indbygget stegetermometer - det er ikke til at undvære når først man har vænnet sig til det. 

Fandt så en Electrolux på tilbud hos El-giganten - den kommer i dag 

Har så købt teleskopudtræk til den som jeg havde i den gamle

www.elgiganten.dk/product/hvidevare...n-oop500nx

Lidt spændt på et se hvad der egentligt er udviklet på den i forhold til min gamle ovn, som er på vej på genbrugspladsen.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ovnrummet er lidt større - bredere.

Der er dæmpefunktion i lågen ( den gamle skulle man passe lidt på så den ikke smækkede for hårdt i )

En anelse højere - så den passer perfekt i en sektion - den gamle skulle jeg sætte ribber på foroven over ovnen for at dække en sprække.

Pyrolyse i stedet for katalyse.

Drejeknapper, der kan trykkes ud eller ind ( planforsænke i overfladen )

Ellers nøjagtigt samme funktioner - dog lidt mindre tivoliagtigt i displayet   - mere enkelt.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af je_ns på 22-01-2016 18:38

Vores ovn ligner på en prik, udover den hedder AEG..

Det er der jo ikke noget mærkeligt i  - de har samarbejde på kryds og tværs - jeg vidste at Voss og Electrolux var det samme - nu ved jeg så at AEG også er 

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tillykke med den nye ovn. Den pyrolytiske rensning tror jeg du/I bliver utrolig glade for, bare husk at tage skinnerne til bagepladerne ud inden, rensningen sættes i gang.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis