Skabe og hylder i skunk

Hej GDS'ere

Vi får renoveret 1.sal og nyt tag og får i den forbindelse lavet om fra kold skunk til varm skunk.

Jeg har aftalt med entreprenøren at vi selv monterer skunkvægge, idet jeg har en drøm om at udnytte al den gode plads derinde til opbevaring, hylder, skabe mv. Skunkstolperne kan ikke flyttes og står forholdsvis langt inde i huset, hvilket gør at skunkvæggene bliver ca. 1,25 m høje.

Nu til spørgsmålene:

Nogle input til snedkering af hylder, skabe mv. i skunken? Jeg har tænkt på om det mon ikke er nemmest at lave i fibergips fremfor MDF.... både front- og sidebeklædning, men måske også evt. hylder mv. Bagbeklædning evt. med en tynd træfiberplade. Er det dumt?

Herudover... hvordan snedkerer og monterer man nemmest nogle skabslåger, hvis man gerne vil lave noget sådant?

På  forhånd tak for alle inputs.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det letteste er at gå efter skydelåge princip. Altså dobbelt styre skinner i bund og top, og så noget skydelugebeslag af en eller anden art.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej, fibergips ville jeg ikke anvende til det, er både dyrere at indkøbe, og sværere at få flot finish på.

MDF ville jeg vælge, skabslåber ville jeg monteres på snap hængsler som kan skrues direkte på, hvis låger ønskes, eller ville skydelåger også være et godt alternativ.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
I et tidligere hus gik jeg med overvejelser om at indbygge ikeamøbler direkte i skunken - selvfølgelig med lidt tilpasning. F.eks. Malm kommoder eller Billy reoler.
Billy reoler fås vist kun i den smalle 28 cm dybde model, men tidligere kunne man også få dem i 40 cm dybde. Der er et hav af muligheder for låger, hylder og skuffer til priser der er under hvad, du selv kan lave det for.
Jeg tænkte fibergips til frontbeklædning idet man så kan spartle samlingerne nemt og pænt.

Havde slet ikke overvejet en "IKEA-model", men nu hvor jeg tænker over det, tror jeg sgu da bare at jeg får MALM/Billy bygget ind imellem skunkstolperne og så lavet frontbeklædning med fibergips.

Kan der evt. være et problem med stillestående luft i den varme skunk, hvor jeg ikke har udnyttet pladsen?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også