Fliseklæb - dyr eller billig

Hej

Skal til at lægge fliser i en gammel stald som jeg laver om til gildesal. Der er støbt nyt plant betongulv.

Der er ikke gulvvarme og rummet er generelt ikke opvarmet.

Jeg er i tvivl om jeg skal købe Alfix Normalfix eller CombiFix (eller Lip blå eller gul for den sags skyld, - det er vist meget det samme)

Der er 50m2 gulv, så jeg skal bruge omkring 8 poser a 20-25 kg, så prisforskellen på NormalFix/CombiFix bliver alligevel over kr. 1.000,-

Kan jeg nøjes med NormalFix? Underlaget burde jo ikke give sig noget videre og NormalFix'en kan også bruges både udendørs og indedørs, så den kan vel godt klare at der måske kan blive frost om vinteren.?

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville gå efter CombiFix, det vil da være super ærgerligt hvis fliserne går løse, efter et par år.

Når du skal bruge så meget, burde du kunne få en god rabat...
På gulv er det lidt hip som hap hvad du bruger - bare det kan klæbe.

Men styr uden om Alfix til vægge, har sat fliser og klinker op på to badeværelser og har brugt begge dele - blå LIP er det eneste der duer der. Selv med helt præcis dosering af pulver og vand har Alfix dårlig klæbeevne, fliserne glider for let ned.
Blå LIP koster ofte 179 i Bauhaus, normalpris 229 mener jeg. Hvad skal du give der hvor du køber ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg ville på ingen måde gå på kompromis med fliselimen. Den blå Lip hedder Multiklæb og er rigtig god og hæfter på stort set alt, så køb du den
Køb Optiform fliseklæb, så fåes den vidst ikke meget bedre

https://toolworld.dk/S1-hvid-83110-Optiform-fliseklaeb-15-kg-p105888

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Annonce
Jeg har flere gange brugt Profix fra Alfix, både inde og ude. Synes den er fantastisk. Ville aldrig spare på fliseklæberen. Det er fliserne for dyre til :-)

Proff. GDS arbejde skal man ikke ta´ fejl af ;-)
OK. Tak for svar.
Jeg tænkte ellers at bruge Alfix NormalFix til kr 99,- for 20kg I Silvan.
Er ikke i tvivl om at de fleksible klæbere er bedst på gammelt vinyl, krydsfiner osv. Men mit gulv som er et nystøbt betongulv, må da være ideelt at bruge den billige til!? Eller?
Jeg tror ikke det er specielt ideelt at bruge det billige normalfix, udover prisen.

Var det mig ville jeg vælge CombiFix, eller Profix, som jeg har fået det oplyst er ret ens.
De er jo mere elastiske og har bedre klæbeevne, tåler fugt og store temperatursvingninger.
Weber har en semifleksibel klæber, som koster ca. det samme pr. kg som NormalFix:
http://www.jemogfix.dk/soeg.aspx?q=flisekl%C3%A6b&antal=10

Kender den ikke, men kunne godt finde på at anvende den selv. Når der ikke er gulvvarme, og det er på beton, kan jeg ikke helt se formålet med den dyre CombiFix.

min erfaring siger, at med et uopvarmet rum, hvor der forekommer store temp svingninger, samt fugt osv, så vil jeg vælge mellem Alfix combi, eller lip multi. Hvis du lægger fliser størrelse 30 x 60 cm anvend 8 mm tandspartel.
Der findes lip produkt til at optimere limen/fugen.
Måske ville jeg også prime gulvet.

PS: 2 kg pr m2


100% klamp

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis