Forslag til støjdæmpning- vinduespartisamlinger

Hej

Tidligere har jeg skrevet et indlæg https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/196755 omkring noget tømre arbejde som ikke opfyldte mine forventninger.

Selv om der blev anvendt støjdæmpende glas er der stadigvæk larm udfra. Mine nabo er ikke generet af støjen på samme måde selv om han bor tætter på vejen.

Forskellen mellen hans vindues parti og mit er, at hans blev leveret som 2 store elementer. Hvorimod mit bestod af 4 dele. D.v.s jeg har 2 samlingspunkterne, et mellem hver dør og vinduespartiet.

Samlingspunkterne imellem vinduespartie samt døren er ikke er skruet sammen, men fyldt ud med glasisolering samt et sort bånd.

Disse samlingspunkter er årsagen til støj.

Jeg har snakket med håndværkeren som udførte arbejdet, han vil gerne prøve nogle ting uden at han kunne garantere nogen resultat.

Er der forslag til hvad man  kan gøre for at tætne disse samlinger yderligere.

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fug samlingen på begge sider.

Er det noget specifik fugemasse som du har erfaring med, noget som virker støjdæmpende.

Kan det ikke medføre at der dannes kuldebro, vinduespartierne er af træ materiale med alu-profiler.

 

 

Ved fugning på træ/alu vinduer er det vigtigt at fugen bliver lagt på træet inde bag alu kapslen og dette er af hensyn til at få ventileret evt. Væk fra hulrummet mellem alu kapslen og træhammer på vinduet. Det danner IKKE nogen kuldebroer ved at fuge.
Nu kan jeg forstå at dine vinduer e fuget med fugebånd eller ildmod bånd som det også kaldes, personligt kalder jeg det for amatørnisse bånd ( nu er der nok nogen der vil sige noget andet) men en god anlagt fuge er efter min bedste overbevisning til enhver tid LANGT bedre end fugebånd og den holder også længere, såmselv om det ikke giver en støj reduktion så er du bedre stillet ved at få det skrammel væk fra dine vinduer.
Skrevet af mfrost på 15-04-2015 11:35
Ved fugning på træ/alu vinduer er det vigtigt at fugen bliver lagt på træet inde bag alu kapslen og dette er af hensyn til at få ventileret evt. Væk fra hulrummet mellem alu kapslen og træhammer på vinduet. Det danner IKKE nogen kuldebroer ved at fuge.
Nu kan jeg forstå at dine vinduer e fuget med fugebånd eller ildmod bånd som det også kaldes, personligt kalder jeg det for amatørnisse bånd ( nu er der nok nogen der vil sige noget andet) men en god anlagt fuge er efter min bedste overbevisning til enhver tid LANGT bedre end fugebånd og den holder også længere, såmselv om det ikke giver en støj reduktion så er du bedre stillet ved at få det skrammel væk fra dine vinduer.

 

Korrekt det er ildmod bånd der anvendt, udover det er der også noget glasuld.

For at lægge fugen på træet kræver det vel at alu-rammen tages af, eller man kan komme til derinde.

Ifølge håndværkeren er arbejdet udført efter specifikationerne, men han vil vel hellere ikke indrømme at hans arbejde har været mangelfuld.

Han vil dog gerne mod betaling på 4-5 time komme og fuge. Han mener at støjen absoberes af terasse betonen som vinduespartiet står på,  og muligvis kan en fugning  ved fodpanelet afhjælpe problemet, men uden garanti at det vil afhjælpe problematikken.

Er andre som har erfaring med om fuging kan afhjælpe støjen.

 

 

 

 

Hej

Er der andre som kan bidrage med noget erfaring og viden.

 

Tak på forhånd.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis