LED Lysbånd langs køkkensoklen

Hejsa,

Jeg vil gerne lave et flot LED lysskær langs min køkken sokklel under skabene. Har set nogle billeder af det og synes det ser rigtig godt ud. Vil gerne have et RGB bånd så jeg kan skifte farver. Men alt jeg kan finde er bånd i max. 5 meters længde. Har været i byggemarkedet flere steder og spørge. Det bedste de kan gøre, hvor jeg har spurgt, er at sætte 2 bånd i forlængelse af hinanden. Men så får jeg 2 seperate bånd og 2 tilslutninger der tænder seperat. Det er IKKE optimalt. Min sokkel er ca. 7.5 meter ialt.

Hvad gør man så ?? Nogen der har erfaring med dette uden det behøves blive en mega dyr løsning?

 


Proff. GDS arbejde skal man ikke ta´ fejl af ;-)
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS-

Jeg har ingen erfaring. Men ved lidt søgning faldt jeg over denne  mulighed.

http://www.easy-light.dk/produkt/led-baand-10m/

Så vidt jeg kan se er det 10 m, ret billigt og  muligt at skifte farve med fjernbetjening.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Når du skriver "en anden pris" er det her så væsentlig billigere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det jeg fandt i byggeparked var 2 stk 5 meter sæt til ialt 1200-1400 kr. Så Easylight er da en noget lavere pris :-)

 


Proff. GDS arbejde skal man ikke ta´ fejl af ;-)
Har lige læst set igennem, det er et komplet LED bånd sæt med fjernbetjening :-) Ser også ud til de har en løsning til mine hjørner ved skabene så jeg ikke skal bøje båndet. Fedt :-) Tak igen Erik
http://www.easy-light.dk/produkt/led-vinkel-connector/

Proff. GDS arbejde skal man ikke ta´ fejl af ;-)
Annonce

Det var dejligt at kunne hjælpe. Jeg kan se at det er 2 stk 5 meters, men der følger samlemuffer med i sættet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så er der bestilt 10 meter LED sæt fra http://www.easy-light.dk har ringet dem op og spurgt til det. De anbefaler brug af hjørnesamlere til mit projekt. Det er kun en strømforsyning og fjernbetjening til de 10 meter. Er spændt på at se hvad jeg får leveret :-)


Proff. GDS arbejde skal man ikke ta´ fejl af ;-)
Det må vi hære mere om når det er monteret... specielt om farverne er OK, eller det ender med at være "bordel belysning"......

Så sæt gerne billeder ind af projektet når det er monteret.....

Jeg har selv et hvidt LED bånd på toppen af et hanebånd i stuen... eneste problem er det brummer en anelse fra trafoen. Måske det skyldes jeg skruer op / ned for lysstyrken med min skyde justering der tidligere blev anvendt på halogen lamper samme sted.

MVH Njord

MVH Njord

Led bånd kan fås i mange længder feks 5 mtr, som kan kortes ned efter behov.

Jeg brugte dem, da jeg lavede brusekabine med glasbyggesten... det var et helvede at få båndene til at ligge pænt mellem stenene, men resultatet blev godt.

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det skal nok komme en opdatering her på tråden når jeg har fået det monteret :-)
Ser vildt fedt ud med dine glasbyggesten Henrik :-)

Mvh Kim

Proff. GDS arbejde skal man ikke ta´ fejl af ;-)
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også