FM radio i bil

Hej.

Jeg har købt ny bil i sidste uge, som bliver leveret i starten af juni.

I den forbindelse har jeg betalt ekstra for en touchskærm med navigation, bluetooth, FM radio osv. Jeg kom i går til at tænke på, at der har været snak om, at FM signalet lukkes i 2019 og erstattes af DAB signalet, og jeg har rigtig nok, fundet artikler om dette. Det har dog været ramaskrig omkring dette, og nogle mener signalet ikke bør lukkes, da det vil ramme rigtig mange bilejere.

Jeg tænker nu, skal jeg ofre de ekstra penge (ca. 1.500) på at touchskærmen er med DAB radio og ikke FM radio?

Mvh.

Mikkel


Mvh.

Mikkel
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Om det bliver i 2019 ved ingen med sikkerhed. Derimod vides med sikkerhed, det bliver en gang udi fremtiden. Og se, det er et rigtigt politikersvar du fik her. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg er gået over til internetradio. Det kører via mobilen med bluetooth til bilens musikanlæg. Det forudsætter naturligvis, at man primært kører i områder med ordentlig netdækning, men giver et tusindfold større kanaludbud, mulighed for streaming fra musiktjenester som Spotify og podcast af udsendelser sendt på et andet tidspunkt.

"Tvangslytning" på FM/AM/DAB kanaler ser jeg ikke har den store fremtid. 

For de 1.500 får du vel både FM og DAB radio?

Anyway jeg ville ikke være i tvivl. Give de 1500 ekstra og få DAB, hvis man hører meget radio. Specielt hvis det er en model-tilpasset radio, som stort set alle bilradioer er i dag. Så kan det blive meget dyrt at opgradere/udskifte senere.

Internet radio - jow jow man når man så kører i udlandet, har man ikke råd til at bruge radioen, da den så trækker dyr data vi mobilen (ja ved godt det kan købes billigt feks. 3 Like Home osv. men generelt dyrere).

Hej.

Nu er der trods alt 5 år til FM evt. lukkes. Jrg tror ikke det sker. Der vil være for mange lyttere stadigvæk.

Og allerede nu skal det være DAB+, så hvad er der sket på de 5 år ???

Analogt: Havde der været computere i ca år 1800 ville de have forudset at vi nu skulle være druknet i hestelort

mvh


 varmetossen

Annonce
At analogsignalet på FM forsvinder er der ikke tvivl om, men det er, som Leif siger, uvist hvornår.
Ved at få en DAB i bilen får du et digitalt signal med følgende god lyd, og du får mange flere stationer at vælge mellem.Og de kan jo godt være pengene værd.
Også som fremtidssikring, når nu navigation mm er integreret med radioen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak for svarene alle sammen. Jeg tror jeg ofre de kr. 1.500 på at få DAB radio i. Det er en Pioneer Touch Screen med navigation, bluetooth osv., som er integreret i bilen, der hvor radioen normalt sidder.

Mvh.

Mikkel
nu håber jeg du har fået en klækkelig rabat! Pioneer udstyr er der god fortjeneste på. fra 30-40% Under alle omstændigheder bør den monteres gratis, og den fabriksmonterede er DIN

 

DAB er da super og have, gad godt have det selv og har prøvet det af med dårligt resultat. For at det virker ordentligt her i Himmerland skal man så investere i en DAB antenne der sidder udenpå bilen som har sin egen lille forstærker. Så virker det noget af tiden ...... sørgeligt!

Kan se du bor på postnummer 2100 så mon ikke der er god dækning der

 Mvh Henrik

Hej.

Hvis den ikke er DAB+ så vent. Jeg vil stadigvæk vente da der sker meget på 5 år.

mvh


 varmetossen

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis