Afslutning af dampspærre

Halløj

Jeg kigget næsten samtlige indlæg om dampspærre og krybekælder igennem men kan ikke rigtig finde svar på det jeg søger, så nu prøver jeg.

Jeg har under den ene halvdel af stuen krybekælder og den anden halvdel alm kælder.

Bjælkelaget har jeg rettet op med spærtræ samt jeg har isoleret gulvet med 145 mm rockwool samt 50 mm pladebatts oppe under bjælkerne i krybekælderen.

Dampspærre skal selvfølgelig ligge på den varme side, men hvor skal den afsluttes?

Skal den trækkes hen over kælder og krybekælder og så afslutte ved væggene - eller skal den trækkes ned gennem isoleringen ved muren mellem krybekælder og kælder og så afsluttes ind mod muren eller evt anden løsning?


nyt nyt nyt...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den skal ikke trækkes helt ned ved isolering. Men om den ligger 20-30 mm nedad eller opad og klæbes/klemmes fast er der ingen forskel på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vil mene du skal klamme dampspærren fast til bjælkerne, oppefra naturligvis. Skal det være helt korrekt, skal der tape over klammerne.
Afslutningen ville jeg gøre som du skriver i dit 2. forslag, altså klæbe den fast til muren mellem kælder og krybekælder. Jeg ser ingen grund til at trække den ned over isoleringen. Det du ønsker at undgå er jo, at varm luft oppe fra stuen skal trænge ned og fortætte, og sætte sig som vand i isoleringen. Du skal naturligvis også bruge klæber langs ydervæggene.

Grunden til at du ikke skal have dampspærre over kælder, kan kun være at det er opvarmet. Er det uopvarmet bør der også være dampspærre over den del. Så kan det godt være at det er ok med den lille lodrette dampspærre imellem kælder og krybekælder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Enig!
Jeg ville klæbe dampspærren fast til muren mellem kælder og krybekælder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis