Afretning af vej med huller

Jeg bor 800 m nede af en vej med knust asfalt som belægning. Der er kommet nogle store huller. Naboen og jeg har derfor købt en stor og kraftig vejhøvl, som kan udjævne hullerne og lave hældning på vejen, men hvordan er teknikken i at bruge en vejhøvl? Er det bare at køre frem og tilbage, indtil hullerne er udjævnet? Eller bør der de store huller eksempelvis fyldes op og stampes med en pladevibrator, inden vejhøvlen bruges?

Vh

Klaus

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Pladeviberator !!!!!!!    Det er der vist ingen af os der bruger.   Men det er bare frem og tilbage. Husk at vejen skal være højest på midten hvis høvlen har tilt sideværs. Har vi nogle huller der kommer igen på samme sted, plejer vi og smide nogle rimelig store marksten i så de bliver kørt ned inden høvlen findes frem. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja det er bare at køre frem og tilbage, det kan godt være der skal en del ture til.
For at undgå huller, skal du have løsnet et stykke ned, så gruset har samme hårdhed, og sætter sig ens.

Som nævnt er det vigtigt at der er fald på vejen, huller opstår typisk fordi der står vand og sopper.

Du kan lave faldet fra midten og til begge sider, eller et fald til den ene side, hvis terrænet falder den vej. Vigtigst er at vandet kan løbe væk fra vejen.
Er der høje kanter i siden så fjern dem så vandet kan løbe frit væk.
Godmorgen begge

Tak for jeres svar. Okay, så dropper jeg pladevibrator - det er også sjovere at sidde i traktoren:-). Der er hjul bagerst på høvlen, så der kan laves hældning fra midten og ud til siderne. Jeg kan dog også godt se ideen ved kun at lave hældning til én side, afhængig af terrænet.

Vh
Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis