lakering/behandling af dørtrin

Jeg har lige fået slebet et indendørs dørtrin ned, og når jeg åbner døren ser det dørtrin temlig sølle og lidt fugtigt ud. Ved min fordør som også har ubehandlede trin ude og inde, kan en behandling også være tiltrængt, Jeg har tænkt mig at lakere dem. hvis jeg gør det, hvilken lak kan så anbefales - gerne prisbillig? Kan jeg bruge den samme inde som ude. eller er en oliebehandling en bedre ide.Jeg håber nogen her har erfaringer som de vil dele med mig


ait
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart ville jeg vælge at oliebehandle dem, det holder sig efter min erfaring pænere i længere tid.

Dog skal du bruge 2 forskellige produkter til inde og ude, da olie til udendørsdelen gerne skulle indeholde nogle træbeskyttelsesmidler, hvor indendørsdelen ikke må indeholde disse, da giftstofferne fordamper

Hvis du vil lakere, så ville jeg vælge enten en skibslak på alkydbasis, eller endnu bedre en 2komponent epoxy lak.

Fælles for disse behandinger er at træet skal være rensten ned med et passende rensemiddel og derefter slibes. Så får du det bedste resultat.

Lad være med at købe noget billigt sprøjt, det hverken holder eller dur.

Gå efter lakker & olier fra Junckers eller Pinotex

Mvh Kim


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også