Træterrasse med skjulte skruer

Hej LDS'er.

Foråret står for døren og jeg skal til at lave min 60 m² træterrasse som er hævet 1,5 m. over terræn.

Da jeg ikke kan lide synlige skruer eller er fan af proppede skruer, undersøger jeg nu muligheden for at skrue brædderne på nedefra. Jeg har plads til at arbejde nedefra, da terrassen er høj.

Jeg er klar over at der findes nogle specielle beslag som også kan løse opgaven, men det løber hurtigt op, da terrassen er 60 m²

Jeg har derfor tænkt på om det er muligt at skrue et forskallingsbrædt ovenpå strøerne som jo er bredere end strøet for derefter at skrue nedfra op gennem forskallingen og i terrasse-brædtet. Her er selvfølgelig pap imellem forskalling og terrassebrædt.
Alternativt udskifte forskalling med cementspån, som muligvis har den fordel at man kan undvære pap.

Hvad siger I til disse løsninger? Kan det lade sig gøre og er der nogle faldgruber jeg kan have overset? Har I evt. andre ideer?

Til orientering er terrassebrædderne Ipe som har ligget på lager i nogle år, og jeg er klar over at der skal forbores og bruges RF skruer.

På forhånd tak.

PS. Jeg vidste ikke om tråden hørte til hér, eller under have-forum, men da det havde lidt med konstruktion at gøre, tænkte jeg at de fleste kloge hoveder sad her. Admin må flytte tråden hvis han/hun finder det nødvendigt.

Hej LDS'er. Foråret står for døren og jeg skal... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har netop lavet en ny stor træterrasse med skjulte beslag af mærket Hetra Deck Samlebeslag H 7. Jeg savner omkring 60 beslag for at blive færdig, men netop dette beslag er for nylig udgået af produktion. Er der nogen, der kan hjælpe mig med disse beslag, så jeg kan blive færdig? Måske i form af et overskud fra tidligere?

Jørgen


Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis