Lige købt en Bosch overfræser, men hvilket tilbehør skal jeg bruge?

Har lige købt en Bosch overfræser da jeg vil have lavet en rille i en stolpe på 3 mm, som jeg kan sætte et rionet i. Hvilket tilbehør skal jeg bruge til at lave det?

Er der et sted man kan læse om hvad de forskellige tilbehærsting kan og kan bruges til?

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tillykke med overfræseren. Det nærmeste værktøj, jeg kan komme i tanke om til at fræse en 3mm rille, er en fræser. den må kunne købes samme sted, som overfræseren er købt.

 


fase
Klavil, hvis du har købt overfræseren i Harald halv skrald, så skal du ikke have for høje forventninger, hvis du køber fræsejern samme sted. Ét godt fræsejern koster det samme som et helt sortiment i HN. Men skal du bare fræse en lille smule, så ville jeg nok starte med HN's lille sortiment. Så finder du nok ud af hvilke jern du kommer til at bruge, og kan gå ud og købe et godt jern, når de billige knækker.

Tillykke med din nye overfræser, håber du få meget glæde/nytte af den.

Du kan fræse din not ad flere gange (altså ikke så dybt, men flere gange af F.eks. 2 mm.  x  antal gange)

Ikke for at ta' glæden fra dig, du kunne måske også ha' skåret den not med en' rundsav igen af nogle gange indtil ønskede bredde af noten er opnået. (om du ejer en sådan)

Til dit sidste afsnit vil jeg sige, om du tænker dig lidt om og går forsigtigt til værks vil det lykkes for dig, er jeg ret overbevist om, lad maskinen arbejde og ikke presse den for hårdt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
S.Fabri. En overfræser burde vel kunne lave et spor i en stolpe så hvad skal jeg så med en frøser?
aaroe: Vil det sige at den Bosch overfræser jeg har købt er noget lort, da HN også har den model?

Kan sådan en overfræser lave hullet samt notgangen eller skal man bore for inden?
Mht en rundsav så har jeg ikke en der kan højdejusteres men den kunne jeg jo måske have købt istedetfor overfræseren, ville det have været mere fornuftigt ?
Annonce
Din Bosch overfræser er fin nok, der menes de fræsejern de har i Harald Nyborg, det er ikke super kvalitet, men dog ganske brugbare.
Kan din overfræser bruge fræsere med 8mm skaft så købmed det. (jeg synes de er noget bedre at bruge end dem med 6mm skaft)

Skal det ikke være en 4mm rille til rionet ?

Hvis det skal være 4mm, er der et super fint sæt på DBA, det er super kvalitet..
http://www.dba.dk/fraesejern-cmt-saelger-100/id-1015043486/
Hvad med de sæt Bosch selv laver? De er billigere end den du har linket til?
Jeg har aldrig prøvet fræsere fra Bosch, men det er da sikkert en udmærket kvalitet, Bosch plejer et have godt tilbehør til deres maskiner.
super. Er dog lidt i tvivl om jeg skal bytte den til en ordentlig rundsav istedet da jeg måske får mere fornøjelse af den? Skal jo kun bruge den til at lave den notgang til det rionet i 3, 4 eller 6 mm ?
Ja det vil nok være nemmere med en håndrundsav...

Denne her fra Skill, ville være et godt bud.
http://www.harald-nyborg.dk/p4888/skil-rundsav

(du skal ikke købe dem af mærket Ford, det er ikke god kvalitet.)
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis