Afbryde 400V 40A via sms eller internet??

Leder efter en løsning der kan afbryde 400V 40A via sms eller internet??

Har en maskine stående langt væk fra hjemmet, som en gang i mellem går i stå pga. "fejl" eller andet, og der har jeg så kamera overvågning, så jeg kan se om den stadigvæk kører, og kan så køre ud og starte den op igen, men til tider ville det være smart at kunne slukke den ned, altså lukke for de 400V, kan man det via sms/internet?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det skulle ikke være noget problem, du finder noget udstyr der kan betjenes via SMS, findes bla til styring af el varme i sommerhuse.

Ja så skal du self have et kontaktor der kan håndtere de 3 x 400 volt og 40 ampere, og måske et hjælpe relæ...


eks
http://www.gsmteknik.dk/GSM_SMS_styringer
der skal bruges et 4 pol relæ til gruppe tavlen

www.svane-el.dk har et topkodas gsm modul der kan alt det du ønsker foruden den kan bruges som alarm, den programeres op på pc

de moduler gsmteknik sælger er begrænsede og sættes op via sms som er ret bøvlet og med begrænsede muligheder,

det du ønsker er ikke nogen svær opgave

mail mig en pm så får du diagrammet på den løsning vi lavede i sommerhuset også med et 4 pol relæ til elvarmen

gsm modulet kan styres med app eller sms
Det er højst sandsynlig at der er et hovedrelæ i maskinen. Så din styring kan gå direkte ind over sluk knappen f.eks. i stedet for at skulle slukke ved gruppetavle. Det er almindeligt ved f.eks. markvandingsanlæg

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis