Akku-vinkelsliber, noget værd?

Min far fylder 60.
Har ingen ønsker.

Gør-det-selv mand/smed.
1000 projekter.

Har ca. alt i værktøj, men ingen akku-(batteri) vinkelsliber.

Overvejer at give ham en akku-vinkelsliber fra Makita, 18v, 3 AMP, som deler batteri med hans skruemaskine.

Hvad er folks erfaringer med vinkelslibere på batteri, er de noget værd?

På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg har sådan en Makita akku vinkelsliber, der bruger 18 volt 3 ah li-on batterier.
Efter min mening kan den på ingen måder erstatte en 230 volt vinkelsliber, men jeg bruger min meget til småting, og bruger man 1mm skæreskiver, kan man godt skære lidt med den, også fin til "flapskiver"
Men den køre ikke superlænge på er batteri, og presser man den slår den fra, og skal startes igen.

Jeg har en stiksav til samme batterier, den er fuld på højde med en 230 volt model, og den kan køre længe på et batteri.
Har også en hækkeklipper, den er rigtig god, og køre også pænt længe på et batteri.
Så måske kunne en af de to ting, også være en mulighed.
Normalt har jeg været ok tilfreds med diverse Makita produkter MEN jeg ved ikke lige hvad der er gået galt for dem da de lavede deres batteri-vinkelsliber......... Den slår da fra ved den mindste belastning. Derimod har andre (Dewalt og Milwaukee) da arbejdet rigtig fint.

Så hvis jeg skulle anskaffe en batteri-vinkelsliber blev det ikke en Makita. Har ellers ikke det fjerneste imod Makita, har da andre ting fra dem (dog med ledning...).

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis