Hjælp til Kwh pris

Når jeg kigger på elpristavlen står priser i 242,18 øre f.eks. hvor kan jeg se hvor meget jeg betaler i øre som det står på tavlen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I de øverste 2 linier står der at du betaler en gennemsnitspris for strømmen alene på 0,42 kr pr kWh. Det føres så ned som basisenergi på 152,81.  Ved division fås at du har brugt ca. 360 kWh

Så er der nogen der har lagt kabler ud i din by, og der er andre der har lagt kabler / master til højspænding imellem byer. Det kaldes transport af strøm, og det skal du betale for. Der går en smule til fælles energi rådgivning elc. OG så er der en stor post der hedder elafgift

Sammenlagt for transport og afgifter skal du af med 1,56 kr / kWh ialt 560,77 igen for ca. 360 kWh.

Desuden er der abonnement fordi et kontor skal servicere og holde regnskab med din måler og forbrug. + MOMS af hele svineriet

Så den variable, altså for strømmen alene giver du 1,98 kr + moms ialt 2,48 kr/kWh

De faste udgifter er så uanset forbrug (30,25 + 149,31 ) + moms ialt 224,45 kr

Jeg går ud fra at det er en månedsafregning.

Hvis du engang imellem møder nogle halv agressive unge sælgere uden for dit supermarked der vil sælge billig strøm, så er det kun de 0,42 kr som de kan pille ved. Og når året er omme kan du ikke finde ud af om du har tjent lidt på det eller sat penge til.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja jeg takker mange gange for den gode forklaring =)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mellem billigste og dyreste selskab hos os i 8543 Hornslet er der en forskel på 51,07 ører. Med vores forbrug på ~ 4500 kWh er det en årlig forskel på 2.298 kr. og 15 ører!

Så... der kan være penge at spare ved at skifte. Tager du et introduktionstilbud kan prisen dog stige efter typisk 3 eller 6 mdr. og så er det tid til at kigge på elpristavlen.dk igen. Du kan skifte så tit du vil til udgangen af en måned, dog typisk bundet til introduktionstilbuddets længde.
Skrevet af pilehave på 21-04-2015 14:54
Mellem billigste og dyreste selskab hos os i 8543 Hornslet er der en forskel på 51,07 ører. Med vores forbrug på ~ 4500 kWh er det en årlig forskel på 2.298 kr. og 15 ører!

Så... der kan være penge at spare ved at skifte. Tager du et introduktionstilbud kan prisen dog stige efter typisk 3 eller 6 mdr. og så er det tid til at kigge på elpristavlen.dk igen. Du kan skifte så tit du vil til udgangen af en måned, dog typisk bundet til introduktionstilbuddets længde.

51,07 øre/kWh i forskel lyder af meget. Kan du ikke lige fortælle, hvordan den besparelse opstår, for det er da noget at gå efter.

 

 


fase
Annonce
Det er helt usandsynlig at der kan blive så stor en forskel på strømprisen alene. Så har der i hvert fald været nogle meget tvivlsomme salgstrick med i købet-.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

I skal da være mere end velkomne til at tjekke www.elpristavlen.dk selv - hvis det gør nogen forskel (det tror jeg ikke) så er vores forsyningsselskab Energi Midt.

Kig på den samlede pris pr. kWh og gang med forbrug. Ret simpelt synes jeg

Her er et direkte link til priserne:

http://www.elpristavlen.dk/Elpristavlen/Soegeresultat.aspx?kwh=4500&postnr=8543&netcompany=EnergiMidt&customer-group=private&ratetype=FlatRate

Skrevet af pilehave på 22-04-2015 08:41

I skal da være mere end velkomne til at tjekke www.elpristavlen.dk selv - hvis det gør nogen forskel (det tror jeg ikke) så er vores forsyningsselskab Energi Midt.

Kig på den samlede pris pr. kWh og gang med forbrug. Ret simpelt synes jeg

Her er et direkte link til priserne:

http://www.elpristavlen.dk/Elpristavlen/Soegeresultat.aspx?kwh=4500&postnr=8543&netcompany=EnergiMidt&customer-group=private&ratetype=FlatRate

Jeg kan ikke finde nogen steder på Pristavlen, hvor forskellen i kWh prisen er 50 ører eller i nærheden af det. Men jeg skulle måske have gået  til Louis Nielsen .

 


fase

Billigst øverst, dyrest neders. Kig på prisen til højre. Dyreste pris fremkommer fordi der er et ret dyrt abonnement pr. måned, til gengæld koster el ikke noget. Så det falder lidt udenfor normale priser. Næstdyreste pris er 252,78 øre, og her er det en regulær pris:

 

Sammensætning af prisen
 
Betaling til leverandør

 

65,22 øre/kWh

Luk detaljer
Betaling for el

 

46,40 øre/kWh

Øvrige omkostninger

11,67 kr./måned

3,11 øre/kWh

Abonnement

10,00 kr./måned

2,67 øre/kWh

Moms (25,00 pct.)

 

13,04 øre/kWh

 
Betaling til netselskabet EnergiMidt Net A/S:

 

77,80 øre/kWh

Se mere information
 
 
Afgifter (afregnes via netselskabet):

 

109,75 øre/kWh

Se mere information
 
 
Samlet betaling pr. kWh inkl. moms
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis