Afmontering af cisterne på Gustavberg toilet

Hej forum

Er der nogen, der ved, hvordan man får cisternen af på et Gustavberg toilet?

Jeg troede selv, jeg vidste det, men er stødt på et problem. Jeg har fjernet følgende dele: Låg, skyllemekanismen nede i toilettet, de 2 bolte i hver side nede i bunden samt vandtilførselsslangen. Nede i toilettet sidder nu kun overløbsrørdelen tilbage (den der er skruet på i midten, og som jeg regner med sidder fast med en møtrik på undersiden af cisternen (se foto). Efter at jeg har fjernet de nævnte dele, havde jeg regnet med, at cisternen var lige til at løfte op, men det er den ikke. Hvad kan det mon skyldes? Den kan give sig en lille smule, men det er som om, der stadig er noget, der skal frigøres i midten. Kan det være noget med overløbsdelen eller er der eventuelt lim på en cisternepakning?

På toilettet er der stemplet 3922. Jeg regner med, at det er et toilet i Nordic serien, men er ikke sikker. Det er 13 år gammelt. Vedhæfter også lige et billede af låget, hvis nogen kan identificere det ud fra det. Duo trykknappen er en Twico I.

Håber virkelig, der er nogen herinde, der kender til afmontering af en sådan cisterne.

Kaj Pedersen

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv fundet ud af det i mellemtiden.
Det var cisternepakningen, der bandt toilet og cisterne umanerligt godt sammen. Til evt. brug for andre kan jeg oplyse, at der skal vrikkes meget kraftigt frem og tilbage i cisternen, før den løsner sig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis