Problem med varmt vand i bruser

Hej.

For en uges tid siden begyndte der at holde op med at være varmt vand i bruseren. Der er stadig varmt vand i køkkenet og vandet bliver også varmt i håndvasken på badeværelset hvis det løber længe nok, men vandet der kommer ud af bruseren er koldt selvom man skruer helt op for den varme.

Jeg har dog oplevet at når min overbo går i bad, så virker det varme vand i bruseren, hvilket gør mig endnu mere i tvivl, for jeg tænker at så er det vel ikke blandingsbatteriet der er noget galt med? Hvad kan jeg gøre?

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Jeg har selv nogenlunde samme problem. Jeg bor dog i hus. Alle andre steder er vandet varmt som det plejer - der er også varmt i den side hvor det varme vand kommer ind. Så jeg tror det er armaturet. En ny termostat koster dog næsten det samme som selve armaturet :-)

DEt er et Grohe SL1001.


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Skrevet af kartoffelkongen på 12-04-2015 17:43

Hej.

For en uges tid siden begyndte der at holde op med at være varmt vand i bruseren. Der er stadig varmt vand i køkkenet og vandet bliver også varmt i håndvasken på badeværelset hvis det løber længe nok, men vandet der kommer ud af bruseren er koldt selvom man skruer helt op for den varme.

Jeg har dog oplevet at når min overbo går i bad, så virker det varme vand i bruseren, hvilket gør mig endnu mere i tvivl, for jeg tænker at så er det vel ikke blandingsbatteriet der er noget galt med? Hvad kan jeg gøre?

 

Når din overbo kan "skaffe" varmt vand burde det ikke skyldes en fejl ved amaturet. Det lyder til hanen er installeret i et lejlighedskomplex. Om det er leje eller eje ved jeg ikke. Men vil gætte på i får varmt vand fra en fælles VVB og det varme vand så har en sløjfe, hvor man køre det varme vand rundt for i skal have hurtig tilgang tilvandet. Den sløjfe er der formodentelig en defekt på, så det må være ejendommens vicevært/bestyrelse du skal have fat i ørene af. 

Det skulle heller ikke undre mig at andre beboere i ejendommen har problemer.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis