valg af grill

har kigget på en af de dersens charbroil grill fra Bilka.. ligner en fin grill.. men så falder jeg over denne her i dag: http://www.totalimport.dk/shop/gasgrill-2/gasgrill-3-braender-og-sidebraender/

nogen anbefalinger af nogen af grillene? hva for en vil i mene, man skal vælge?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville være i tvivl, om charbroils grill er god. Den anden ved jeg, ikke er god. Den kan næsten ikke varme grillen op, fordi den er meget åben på bagsiden, i forhold til eks. webers eller charbroil.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

hvis det skal være en af de to vil jeg klart vælge Charbroils, den billige ser noget tarvlig ud kender den ikke, men har endnu ikke set en af de billige gasgrils der er voldsomt brugbare og holdbare

Dog har jeg selv en Weber spirit E320. jeg valgte weber pga af deres garanti, og pga at jeg synes charbroils er trælse at holde rene med det ristesystem der ligger i.

Skulle jeg ud og købe gasgrill blev det en weber eller broilking, har hørt godt om begge..
Jeg brugte utrolig megen tid sidste år på at læse anmeldelser af de grill fra Bilka Charbroils, webergrills og dem Bauhaus har Kingsstone tror jeg de hedder.
Jeg kom frem til at Charbroils generelt har en meget dårlig varmefordeling ift Weber. Det er desværre generelt at med to og tre brændre eller flere af dem, så havde de svært ved at lave en ensartet varme og endda problemer med at nå så høj en temperatur som det var påkrævet. Samtidig skal der også tænkes på at jo større grill du køber, altså jo flere brændere, desto længere tid tager den at varme op.
På Amazon i USA var der private anmeldelser af produkterne og jeg må indrømme, at som jeg kunne se og hvis jeg stod og skulle investere i en gasgrill, så ud fra min tid på nettet, ville jeg vælge en Weber 300/320 eller dem der nu hedder 3000/3200 og er den ikke stor nok så en E310 og op.
Jeg har haft samme tange med at spare nogle penge, da Weber jo også er et navn man betaler for, men det ved umiddelbart godt hvordan man laver Grills der virker og samtidig har de en god reklamation, har jeg læst mig til.
Den anden du linker til vil jeg klart holde pølserne fra.
Hvis du også gerne vil have en grill der er pæn i mange år, så skal du slet ikke ud i de billige gasgrill, da de på 2 år er rustet væk.
Mht rengøring af riste som er støbejern, så skal risten inden den bliver taget i brug første gang smøres ind i madolie,
http://www.webergrill.dk/community/grillskole/vedligeholdelse.aspx
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis