Brugt olie i alm oliefyr

Hej er der nogen der har erfaring med at ændre alm oliefyr til at kunne køre på madolie el brugt hydraulikolie.

Tænker lidt på om det er nok at evt skifte dyse el er der andet der skal gøres, glæder mig til at høre andres efaringer på området.

På forhånd tusind tak

Kjøller


Vil gerne høre om hvor kraftig en trærem jeg skal bruge til et spænd på 5 m .

Remmen skal bære  spær (45gr) med et spænd på 8 m.

 

På forhånd tak 

Mvh

Hkpreventer  

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det skal fungere ortenligt, skal der en specielt brænder til.


Du er jo nok med på den(U) lovmæssige side af sagen ....
Ud over det lovlige... I projektet så skal der sikkert et filtersystem på så du ikke får forstoppelser. Og sikkert også en andendyse. Måske forskellige til forskellige olier.... Jeg ved ikke hvor meget madolie ligner hydraulikolie i beskaffenhed...

Og for mad olien kam du nok forvente noget lugt... Igen afhængig af olietypen og hvad detmhar været anvendte til først.

Mvh Njord

MVH Njord
Mener også olien skal opvarmes ret meget, for at kunne forstøves ortenligt.
Med hensyn til opvarmning er der mange fyr der har olieforvarmer. Jeg kan godt se et potentiale med hensyn til brugt friture olie, men det er i hvert fald ret stift ved kold opbevaring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
takker for indlæg I dag - hører gerne fra flere der evt selv har erfaringer med forvarme el hvad dyser - brænder man evt kan - skal bruge.

Vil gerne høre om hvor kraftig en trærem jeg skal bruge til et spænd på 5 m .

Remmen skal bære  spær (45gr) med et spænd på 8 m.

 

På forhånd tak 

Mvh

Hkpreventer  

Annonce
hvis du kan få fat i et potte fyr så kan du brænde al olie af, bare der ikke er for meget skidt i det det er det der er mest problem frit specielt hvis du bruger forskelligt olie i forskellig tykkelse

det største problem er dog at finde et pottefyr til vand da de fleste jeg har set er til luft

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

Hej.

Efter min erfaring er pottefyr meeget ineffektive, hvis man ikke finder en metode til at tilføre luft.

Youtube har meget under 'Veg. waisteoilburners'

Har forsøgt lidt selv med at konstruere en brænder, og der var forvarmningen et kobberrør viklet om brænderrøret. Det virkede, men jeg fik aldrig fintunet det og gjort det færdigt. Forbruget bliver ret stort, ku jeg se, men det betyder jo ikke så meget hvis olien er gratis.

mvh


 varmetossen

hydraulikolie indeholder kemi, der æder fyrets dyser op 1,2,3 Fritureolie stinker af pommes friter

 

Køb et pille fyr i stedet for, det virker og der kan fyres ganske lovligt, for billige penge.

Men ellers skal du have en brænder, der blæser og forstøver den forvarmede olie med trykluft.

du kan godt ændre en alm olie brænder til at kunne brænde andre typer olier men det er ikke noget man bare lige gør på en eftermiddag . det er langt det nemmerste at købe en færdig brænder.Det er lidt forskelligt hvad de hedder men prøv og kig lidt efter en kroll brænder det er nok den mest udbredte brænder på markedet og den mest stabile

Du kan sangtes brænde mad olie og andre bioolie dette er fuldt lovligt hvor imod det er forbudt at brænde sort olie (spildolie) .Du skal regne med at du skal have nogle gode filtere foran til at tage urenhedder i olien evt kan to10 tommer vand filtere bruges. et på 80 my nylonfilter og et på  10 eller 20 my bomuldsfilter.Du skal regne med at disse brændere ikke altid køre helt af sig selv og at der er en del mere veligeholdelse på dem .Inden du bruger penge på brænder filtere mm skal du være helt sikker på at du kan skaffe olie nok og vil bruge tiden på det for det går ikke altid helt af sig selv og her taler jeg af erfaring


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis