Havetraktor det rigtige køb

Står for at skulle anskaffe mig en ny havetraktor 

Den skal slå græs på 4000 kvm og kunne trække en lille trailer med haveaffald 

Haven er med en masse forhindringer i form af træer, bede  og buske men ikke nogle særligt smalle steder 

Vi har indtilnu klaret os uden Frontrider så det behøver ikke at være en sådanne. 

Budgettet ligger på en max omkring de 20000 

Lavpris byggemarkedsmodellerne har været prøvet og den generelle oplevelse er at de ruster alt for let og generelt bare ikke er bygget til at holde særligt længe heller ikke for motordelen.

Så nu kihgger jeg på Stiga, Husquarna, og Jonsered og synes de forekommer utroligt ens

Er der nogen der har ideer og bud på hvad en langtidsholdbar havetraktor i den prisklasse til den opgave kunne være. 

På Forhånd tak 

vh  

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det ikke  tre mærker fra samme koncern?

Link til noget, der næsten er en slags test at de tre mærker mod hinanden

Cub Cadet laver nogle rigtig gode maskiner, jeg synes de er en del bedre en Husqvarna og co.

Denne her kunne være et rigtigt godt bud..
http://skovhavehuset.dk/produkter/330-cub-cadet/1115-havetraktor-cub-cadet-cc-1016-khg/


Jeg har selv en Stiga knækstyret, med bio frontklipper, den er jeg rigtig glad for.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Bankrådgiver
Jeg takker for de hjælpsomme kommentarer og skal nok selv sørge for at skille skidt fra kanel

Er Efter at have været en tur rundt mest imponeret af Husqvarna TS 238 den virker både gennemtænkt og solid

Cub Cadet er også imponerende men et problem at jeg bliver nødt til at købe den på nettet eller vælge en forhandler der ligger alt for langt væk

Viking virkede også som noget godt kram men dels var den for dyr dels havde den ikke anti skalperings hjul og det er nødvendigt på min ujævne grund og så er den pakket ind i plastog så skal det nok passe at den får noget tungt over sig

De Jonsered jeg så på virkede ganske enkelt en klasse under de andre og Stiga udvalget var for lille hvis man ikke skullehave en frontrider
Men hvis nogen har kommentarer hører jeg meget gerne :-)
Ville finde en god brugt John deere F525. Det er den prefekte maskine til det du efterlyser. Den er ret dyr. Men det er noget der holder. Ellers Husqvarna...

Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis