Hvad er frem- og retur på vand til radiator

Hej,

Jeg skal sætte en radioter til og har to løse pex rør med prop. Jeg kan ikke huske hvilken af dem er frem og hvilken er retur. Hvordan finder jeg ud af det på en nem måde før jeg sætter dem i dåser?

Tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænker ... lufttryk hvis du har en kompressor? Måske prøve at få en til at puste i den ene rør, hvis det ikke er for lange? Eller en søger som bruges til at trække el-ledninger? Kan man mon få en til at snakke/råbe ned i det ene rør og så høre hvilket et lyder komme ud af? Servere en go' gang marekelmad og få en til at puste i det ene rør og så bruge næsen, hvis du er til det lidt humoristiske løsninger. En fært af rang kan måske gøre det samme.

Sætte vand på, hvis der ikke er andre muligheder. Altså, hvis starten af røret er monteret.

Det var kreativt :-) Der er vand i rørene, da det er en forgrening af eksisterende varme (en ny radiator på 1.sal). Jeg tænker at jeg kan åbne propperne, men når der vand i kommer det vel ud af både frem og retur?

 

 

Skrevet af ham på 11-04-2015 11:58

Det var kreativt :-) Der er vand i rørene, da det er en forgrening af eksisterende varme (en ny radiator på 1.sal). Jeg tænker at jeg kan åbne propperne, men når der vand i kommer det vel ud af både frem og retur?

 

 

Forskellen er så bare at fremløbet indeholder temmeligt varmt vand, mens returens vand er knap så varmt. Det var et "hint" til hvordan ...........   

Og så er jeg fuldstændig sikker på, du ikke efterfølgende glemmer og mærke dine løse slanger meget meget tydeligt. 

Fortsat god weekend. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis