gasfyr

Hej jeg har en gasfyr hvor trykket falder.. Jeg kan konstaterer at der kommer vand ud af sikkerhedsventilen. Fint nok så er den utæt, men det sjove er, når jeg fylder vand på så måleren står som den skal. Kan den pludselig vise for meget vand på. Ok jeg tapper noget af igen for at jeg senere skal fylde på igen. Him min egen teori er, at det er overtryksbeholderen der er defekt eller mangler luft. Hvad tænker i der kan være galt.
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af alte på 10-04-2015 23:31
Hej jeg har en gasfyr hvor trykket falder.. Jeg kan konstaterer at der kommer vand ud af sikkerhedsventilen. Fint nok så er den utæt, men det sjove er, når jeg fylder vand på så måleren står som den skal. Kan den pludselig vise for meget vand på. Ok jeg tapper noget af igen for at jeg senere skal fylde på igen. Him min egen teori er, at det er overtryksbeholderen der er defekt eller mangler luft. Hvad tænker i der kan være galt.
Mvh
Alte

Tja og e.   Det kunne vel være sådanne. Men har du lavet "sparke-prøven" på din lukkede expangtionsbeholder ???  

Hvis den virker hul er den ok. Virker den derimod "doven" er den fuld af vand og har dermed mistet pusten / er "flad" / punkteret.

Det er ikke helt umuligt din overtryksventil er helt ok, men dit manometer (trykmåler) i stedet er defekt og viser for lidt så du lukker et alt for stort tryk på anlæget. Men det fordre så din expangtionsbeholder er i orden.

Desværre er fejlfinding lidt på gefule uden og have en ekstern trykmåler som du nemt og billigt kan fremstille selv af et manometer, et tee, en kuglehane samt lidt tilpasningsfittings. Opstillingen sætter du så mellem vandhanen og anlæget. Begge manometre skulle så meegeet gerne vise det samme.

I øvrigt, hvor stort tryk har du på og hvad står der på overtryksventilen ???

Nu har du lidt og fornywe weekenden med.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Husk tryk og temperatur følges ad og danner en ret linje i en graf.

Hvor meget tryk kører du med?


Bankrådgiver
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis